Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Wednesday, December 28, 2011

Review 648: Sukma Rindu by Fariza Zuliana


Tajuk: Sukma Rindu
Penulis : Fariza Zuliana
Penerbit : Alaf 21 Sdn. bhd
Cetakan Pertama: 2002
311 mukasurat
isbn: 9789831241066


"Kau berada di mana-mana dalam layar memoriku"


Aku rasa nak baca buku ni sbb recomended by Syikin. Bukannya apa, syikin tu jenis suka citer2 sedih, tangkap nangis, tapi tekejut pulak biler baca buku ni, tak der lah pulak yg tangkap nangis.


Bagi aku kisah ni hijau sehijau covernya. Antara Azril-Dianza dan Fredie-Dianza aku lebih suka chemistry Azril - Dianza. Tapi penulis dah pilih Fredie sbg hero. Semasa Fredie dgn Dianza, Azril muncul semula tapi tak terasa kemunculannya itu menggugat apa2 antara Dianza dan Fredie. Rasa setara jer antara Azril dan Fredie buat Dianza tu.


Aku tak sangka yg Azril tak mati last sekali. Ada harapan la Tania ngan Azril :)


Kisah ni bermula dgn perkenalan zaman sekolah antara Azril dan Dianza. Perkenalan mereka membuahkan kemesraan namun pemergian Azril ke luar negara memisahkan mereka. Azril mahu menjalin hubungan lebih dari sahabat tetapi Dianza menolak.


Zaman kolej pula menemukan Dianza dgn Fredie yg berjaya mencuit hatinya. Dianza sudah tahu apa beza antara rasa persahabatan dan rasa cinta. Namun Fredie menolak perasaan itu kerana mahu menumpukan pada pelajaran.


Zaman pekerjaan menemukan semula Dianza dan Fredie dan di antara mereka muncul juga Azril.


sure fine whatever
rinn


sinopsis/blurb:


Pertemuan Dianza dan Azril adalah satu kebetulan yang indah. Namun, kerana merasakan diri tidak pantas untuk bercinta, mereka membiarkan diri memendam rasa. Masing-masing terpisah membawa arah sendiri, tanpa kata kepastian. Antara sahabat dan kekasih, persahabatan dan percintaan.


Bumi kampus telah menemukan Dianza dan Fredie. Dalam diam, ada rasa kasih yg bertunas. Rindu yang bertandang bila berjauhan, namun bukan mudah utk mendapat kata pasti daripada seorg lelaki bernama Fredie. Lalu, Dianza membiarkan hari2 berlalu dgn seribu harapan yg menanti.


Cabaran datang menduga, Dianza bertemu dgn Azril semula. Pertemuan yang memaksa dia membuat pilihan. Perlukah dinanti kasih Fredie atau menerima Azril hanya kerana simpati? Dan di tangan Dianza, ada segala jawapannya.



setakat 2005 sudah 7 kali diulang cetak

No comments:

Post a Comment