Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Tuesday, December 6, 2011

Review 618: Secantik Anugerah by Sarnia Yahya


Secantik Anugerah
Penulis: Sarnia Yahya
RM19.90
502 mukasurat
isbn: 978-983-43473-7-6


"Derita hati itu tidak berpanjangan"


Aku beli buku ni masa Rumah Terbuka NB Kara tahun 2008. whahaha... Sebenarnya nak baca "Bunga Syurga" tapi aku cari buku tu tak jumpa. Mana pi taktau... aduih.. lepas ni operasi menggeledah lah pulak. hehe.


Sebenarnya tergerak nak beli buku ni sbb byk jugak mendapat emel cadangan utk membaca novel ini. Agak laris di pasaran untuk penulis baru seperti Sarnia Yahya.


Sarnia seperti sudah berpengalaman dalam penulisan. Ceritanya kemas dan teratur. Isunya agak biasa, namun misteri yg disembunyikan Azri dan juga Farid yang berperanan menyulitkan lagi peluang Azri utk kembali bersama Aisya. Takdir seolah-olah tidak menyebelahi mereka. Kalau diikutkan peluang, Azri dan Aisya mempunyai peluang yang amat2 baik utk kembali bersama dan pastinya mereka akan bahagia, namun takdir sudah tersurat ada jodoh yang lebih baik utk mereka.


Memang kesian la kat Azri dan Aisya yg menderita kerana kesilapan org lain. Tapi kehadiran Firdaus mengubat hati Aisya. Azri yg terpahat di ingatan tak mungkin dilupakan terus namun Firdaus sabar membina bahagia dlm hidup Aisya. Kebenaran yg terbongkar membuatkan Firdaus serbasalah kerana Azri dan Aisya terpisah suatu masa dahulu adalah kerana angkara adiknya, Fahrin. Azri menanggung kesilapan yg dilakukan Fahrin sehingga menjadikan Firdaus seisi keluarga terhutang budi yg besar pada Azri. Tiada harga yang dpt membayar jasa Azri kepada mereka.


Scene Aisya-Firdaus adakalanya sweet dan adakalanya merimaskan sbb over romantic dan mcm tak der keja lain lah pulak biler bersama.


sure fine whatever
rinn



sinopsis belakang buku:


Ditinggalkan tanpa pesan ketika cinta sedang mekar berbunga, membuatkan Aisya menutup hatinya terus untuk cinta. Tetapi... bkn kehendak Azri melepaskan Aisya. Dia juga turut merana, malah lebih menderita kerana cinta itu bukan miliknya lg.


Sesungguhnya kegagalan itu secantik anugerah buat mereka.

No comments:

Post a Comment