Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Thursday, December 1, 2011

Review 585: Mengejar Pelangi by Mazemie Maz


Mengejar Pelangi by Mazemie Maz
Terbitan Creative Enterprise
RM4.90
90 mukasurat

"apa gunanya mengaut ingatan pada org yg telah berpunya. aku sahaja yang terpikat sendiri dan menyimpan cintaku dalam diam..."


Kali kedua saya membaca karya penulis ini. Saya tak pasti kalau ada karya-karya Mazemie Maz yang lebih tebal. teringin jugak nak baca. setakat ni kedua2 bukunya yang saya baca nipis2 saja.


Kisah ini menceritakan perjalanan cinta-cinta kecundang seorang penulis muda yang bernama Rudie. Dari cerita ini dapat saya simpulkan yang Rudie ni hanya pandai bercinta dan berkasih tetapi tidak berfikir jauh untuk berusaha mengambil hati keluarga si gadis utk diperisterikan. Rasanya Rudie ni merasakan dia masih muda dan belum mahu berkahwin, tapi bercinta nak pulak. Semua gadis pilihannya ditunangkan lalu terpaksa beprisah. Saya rasa juga, Rudie ni jenis yang memilih yang cantik2 jer, putih2, berkulit licin jer. Azimah yang berjerawat nipis dibiar cintanya tak bersahut. Perjalanan hidupnya masih jauh dan dia mahu berhenti mengejar pelangi.


sure fine whatever
rinn


Sinopsis belakang buku:

Umpama nakhoda yang hilang panduan, rudie mendambakan warna kasih yang Mira pancarkan. Lantaran, dikutip puin-puin cinta yg berserakan, menjadi satu hamparan pelangi yg indah.. Namun, sedang asyik memburu pelangi, rantai derita menggamit senja...

No comments:

Post a Comment