Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Wednesday, December 21, 2011

Review 636: Cerita Cinta by Anis Zainol


Cerita Cinta by Anis Zainol
Terbitan Creative Enterprise Sdn. Bhd
Cetakan Pertama 2007
RM28.90
709 mukasurat
isbn: 978 983 893 7412


"Egokah aku kerana menjadi rebutan dua lelaki?"


Tebainya buku ni! tu la first impression aku.. aku ni kalau buku tebal2 memang lambat sikit rasa nak membacanya. dah berbulan2 buku ni aku peram hehe.. nasib baik takjadi jeruk.


Tapi bila dah mula tu, sekejap jer dah bleh habis sebenarnya :) Anis Zainol ni penulis baru kan? dia ada novel lain ke? Aku memang kagum la penulis2 baru skrg ni, buku tebai2 sungguh...


Kisah buku ni tentang Athirah. Dia ni dah ramai org masuk meminang tapi ditolaknya. Kali ini ayahnya bertindak menerima pinangan kerana dia yakin keluarga tersebut adalah terbaik utk anak kesayangannya, lagipun dia tak mau Athirah terus mengelak dari berkahwin.


Athirah terpaksa menerima Megat Afiq, anak kepada Datin Sofea. Ketika itu dia dah mula tertarik dgn Akram tetapi perasaan itu dipendamkan. Akram sentiasa ada di sisinya ketika dia memerlukan tak kira semasa Athirah nak mengisi masa lapang aku semasa Athirah nak shopping utk barng2 kawinnya. MEgat AFiq yg tak pernah ditatapnya tak pernah muncul dan ada saja hal tak dapat berjumpa.


Pada hari perkahwinannya baru dia bertemu dgn Megat Afiq yg nama penuhnya MEgat Afiq Akram!


cerita cinta mereka masih panjang dan permulaan itu menjadi pemanis perjalanan cerita ini. Ada mata dendam yg memerhati kebahagiaan mereka kerana Athirah pernah beberapa kali menolak pinangannya. Ribuan ringgit sanggup dihabiskan demi memastikan pasangan itu dilanda musibah. Di awal perkahwinan mereka ada masalah komunikasi tetapi as the story goes mereka semakin mengenali hati budi masing2 namun ada musuh dalam selimut di rumah mereka sejak Athirah mengandung.


Ada kisah lama yg tersembunyi di antara bapa Athirah dan ibu MEgat Afiq Akram.


sure fine whatever
rinn


Sinopsis belakang buku:


Kita sama-sama membaja hubungan ini menjadi sebuah persahabatan yg sukar kuungkap. Kau menjelma secar tiba-tiba pada saat yang tidak kuduga. Kita mula mesra seiring masa yg berlalu. Kau selalu muncul tika aku benar-benar memerlukan sokongan dan bantuan. Namun, tanpa kusedari, masa-masa yg berlalu telah memutikkan satu perasaan yg tidak sepatutnya kuzahirkan kerana aku ini kepunaan org. Aku mengusir perasaan itu jauh ke lubuk hatiku agar tidak bisa dijejaki oleh sesiapa pun termasuk diriku sendiri.


Aku juga cuba menjarakkan hubungan kita namun aku tidak berjaya menghindarinya. Ada ketika2nya kau juga menzahirkan perasaan tidak bernama itu kpdku. Tetapi aku terlalu takut utk turut sama menyambtnya kerana tidak mahu dituduh manusia curang biarpun aku sendiri tidak pernah mengenali sapa tunanganku...

No comments:

Post a Comment