Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Tuesday, December 6, 2011

Review 611: Gelora Asmara by Haryani Kamilan


Gelora Asmara by Haryani Kamilan
Terbitan buku prima
cetakan pertama Tahun 2008
RM18.90
520 mukasurat
isbn: 978 983 3669 37 0


Kisah cinta antara seorg lelaki rebutan ramai dgn seorang gadis jelita yang tidak suka dengan lelaki kerana sikap ayahnya yg memberi layanan buruk kepada ibunya dan kini dipenjarakan.


Kisah yang menarik untuk dibaca tapi agak sukar nak dibezakan dgn beberapa citer yang mungkin saya pernah baca.


Ryan ni pantang jumpa perempuan cantik memang semua dia nak ngorat, termasuklah Jelita yg jelita dan baik hati tu, tapi perangkapnya tak mengena dan dia terlebih dahulu terperangkap dgn perasaan sendiri yg sudah mula menyintai Jelita. Namun perangkap yang jauh lebih besar sudah dipasang oleh ibu saudara dan sepupunya utk membolot segala harta kekayaan peninggalan ayahnya. Ryan perlu cepat sedar dari keseronokan yg melekakan. untuk maklumat lanjut baca jer sinopsisnya yang banyak mendedahkan isi cerita.


sure fine whatever
rinn


sinopsis belakang buku:


Tengku Ryan, si mata keranjang. Juga digelar playboy profesional. Dgn rupanya yg kacak dan peninggalan pusaka yg banyak sudah cukup membuatkan dia digilai ramai wanita. Linda anak hartawan dan Nora gadis GRO adalah mangsa mainan perasaannya.


sikap ryan yg selalu leka dgn nikmat duniawi itu juga membuatkan Engku Zabedah dan Lokman cuba mengambil kesempatan utk merampas segala hartanya. Dengki & dendam telah lama bersarang dlm diri dua beranak itu.


Namun di suatu ketika, Ryan telah bertemu dgn Jelita, si gadis ayu yg tidak mempercayai perkahwinan. Jelita telah menutup pintu hatinya untuk menerima mana-mana lelaki yg hadir dlm hidupnya. Bagi Jelita, lelaki hanya utk menyakiti. Pengalaman ibunya, Puan Eliza sedikit sebanyak mempengaruhi rasa hatinya. Kegagalan perkahwinan ibunya dulu telah menjadi punca Jelita meminggirkan soal rumah tangga.


Ryan berasa tercabar bila cintanya ditolak Jelita. Dia mencuba sedaya upaya yg mungkin utk memikat Jelita. Tapi malang tidak berbau, suatu malam disebabkan Jelita, Ryan telah ditimpa kemalangan yg secara langsung telah mengubah kehidupannya.


Sejak itu, Jelita diserbu rasa bersalah dan sentiasa membantu Ryan utk memperbaiki kesilapan yg pernah dilakukan dulu. Mungkinkah keakraban mereka itu bakal mewujudkan satu rasa cinta yang tulus dan ikhlas?


"Mata bertentangan, menautkan satu rasa. Rasa yang sukar untuk diungkapkan."

No comments:

Post a Comment