Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Thursday, December 1, 2011

Review 584: Keputusan Akhir by Hendan Yahaya


Keputusan Akhir by Hendan Yahaya
Terbitan Creative Enterprise Sdn. Bhd.
RM6.90
180 mukasurat


"Antara cinta dan simpati, aku yang tersepit di tengah-tengah. aku tak tahu jalan mana yang harus aku ikuti, liku mana yang harus aku susuri..."


Satu lagi nama penulis yang sangat2 saya familiar. Kisah ini sangat sesuai diceritakan kurang 200 muka surat seperti ini dan jika dipanjang-panjangkan tentu jadi meleret. tapi saya tahu Hendan Yahaya memang ada karya yang lebih baik dari ini.

Penceritaan yang kemas dan pembacaan saya juga lancar dan tidak terhenti-henti. Mungkin sebab saya dah biasa baca karya Hendan Yahya, so saya seperti dapat menjangka yang Fiq akan mengorbankan cinta Zahari dan membina cinta buat Hisyam. Hisyam bukan pilihan tetapi kerana dia telah berubah untuk Fiq dan setia menunggu. Tapi watak Hisyam seperti tamak pulak sebab tak menghiraukan perasaan Fiq yang sedang berkasih dengan Zahari, seorang lelaki yang baik buat Fiq. Namun, keputusan Fiq lebih kepada untuk membalas budi keluarga Hisyam yang tak mungkin dapat dibalasnya hingga ke hujung nyawa.


Sinopsis belakang buku:

Di hadapannya tertebar jalan lurus yg indah. dia lalu menyusur hingga ke penghujung. Tiba di sana dia termangu keseorangan memikirkan liku mana yg lebih selamat. Dalam dilema ini dia harus bijak memilih antara warna-warna hidup berlapis ang memungkinkan sejuta pengertian.

No comments:

Post a Comment