Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Saturday, May 14, 2011

Review 392: L.U.V.E by Pingu Toha


L.U.V.E by Pingu Toha
Editor: Noor Suraya binti Adnan Sallehudin
Terbitan Jemari Seni
cetakan pertama: 2008
RM16.50
325 mukasurat
ISBN: 9789675118081

"The Love. The Other Girl. The Old Flame. The Other Guy."


RAsa macam baca kisah cinta muzikal. Aduka Hadi & Hasya menambahkan sentuhan ala-ala theatre dalam kisah ini. Bagi saya kisah ini menghiburkan dan tidak membosankan. Kisah ni bagi saya bukanlah romantik komedi; romantik: ya, komedi: ermm mungkin sikit, penyampaian Pingu menjadikan kita rasa isu hati ini sangat serius. Cerita ini menjadi cute, secute nama penulis dan cover bukunya. Mungkin sebab pendekatan penyampaian pingu ala2 luahan hati menjadikan kisah ini menarik. Memang terasa kisah cinta ni penuh warna warni dan 325 mukasurat memang sudah lebih dari cukup untuk novel ini :) i feel colorful lah lepas baca kisah ni.. banyak betul ya warna pink dalam hidup Uth dan Lana. Ermm sisipan lukisan komik dalam novel ini langsung tak membantu penceritaan tapi membuatkan novel ini kelihatan lebih cute ;)


Uth dan Lana sudah jatuh cinta tapi tak sorang pun mahu melafazkannya demi menjaga hati sahabat baik yang menaruh hati pada insan yg sama. Uth tak dapat meluahkan rasa kerana Keri lebih menyintai Lana. Lana tak sampai hati melukakan hati Vee yang sungguh2 mahukan Uth. Lalu hati mereka terluka. LOVE! menemukan mereka dalam cinta Aduka Hadi & Hasya. Cinta yg cuba ditolak terus berkembang tanpa kawalan. Yg pasti, ada hati2 yang terluka walau apa pun keputusan Uth & Lana.


sure fine whatever
Rinn


Sinopsis belakang buku:


Siapa yang harus dipilih?


Untuk sekian waktu, Uthman Huzir, si pekerja di kedai buku sukar menentukan pilihannya! Sama ada untuk memilih The Love atau The Other Girl ataupun The Old Flame. Semuanya membelit Uthman Huzir, dan memutarkan hidupnya 360 darjah secara total. Apa yang berlaku, bukan pintanya!


Dia hanya mendambakan The Love, sepenuh cinta. Namun keadaan semakin sulit, masih ada The Other Girl dan The Old Flame... dan dirinya sendiri. Dilemanya berterusan, The Other Girl mengejar dia; The Old Flame inginkan dia kembali; The Other Guy mahukan The Love. Lalu bagaimana?
Namun untuk ‘I love you’? Jawapan yang pasti untuk The Love. Tapi....


Benarkah penulis lelaki menyembunyikan rasa cinta dalam tulisan mereka? Pernyataan itu tentunya salah sekiranya anda membaca romantis-komedi L.U.V.E dari hati seorang Pingu Toha!

No comments:

Post a Comment