Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Friday, May 13, 2011

Review 387: Ilusi Semurni Hati by Norzailina Nordin


Ilusi Semurni Hati
Penulis: Norzailina Nordin
Terbitan Berita Publishing Sdn. bhd
159 mukasurat

masa belegar-legar kat library ternampak la buku ni, yg menarik perhatian bukan kulit buku tapi nama penulisnya, Norzailina Nordin. I've read one of her books, Arca Kasih. Buku ni terbitan Berita Publishing Sdn. Bhd. back in 1995.

Rasa macam baca summary sebuah kisah cinta sahaja.. semua nya macam diringkaskan dalam satu buku setebal 159 mukasurat ini. Rasanya kalau dikupas dengan lebih terperinci mungkin kisah ini akan lebih menarik.

tergelak jugak biler tengok di hujung2 bab ada lakaran gambar2 yg bersesuaian dgn cerita.. macam komik. macam baca buku Lima Penyiasat! :)

Mengisahkan Intan Rafika seorang jurugambar bertemu dengan Haziq, seorang guru di sebuah kampung. Rafika nak amik gambar sekitar empangan berdekatan dgn rumah Haziq. kawasan tu sunyi sbb pernah menjadi crime scene pembunuhan seorang gadis yang pernah dikenali Haziq. Timbul sedikit misteri tentang haziq dan kisah itu. Rasa mcm Rafika dan haziq jatuh cinta semata2 sbb paras rupa masing2 yg menarik. kehadiran haziq semasa rafika menjalankan tugasannya di hutan berdekatan memesrakan lagi hubungan mereka tapi masing2 tak mengakui.

Tiga hari Fika meninggalkan kampung itu menjadikan mereka saling merindu dan Fika kembali setelah menolak hasrat Rudi utk meminangnya dan nekad dia lebih perlukan Haziq dan ternyata dia tak bertepuk sebelah tangan.

"Ada dua perkara yang paling penting dalam hidup Rafika kini. Pertama Haziq. Dan kedua, Haziq."

Sure fine whatever


Sinopsis belakang buku:

Tuntutan tugas sebagai jurugambar membawa Intan Rafika ke sebuah kawasan pedalaman di utara tanah air. Semasa dalam tugas, dia bertemu seorang guru bernama Haziq yang kacak tampan tetapi sombong dan terlalu tegas.

Sanggupkah dia meninggalkan buah hatinya di Kuala Lumpur demi menyahut cinta guru muda itu...?

No comments:

Post a Comment