Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Sunday, May 8, 2011

Review 360: Bicara Hati by Damya Hanna


Terbitan alaf 21 Sendirian Berhad
Bicara Hati by Damya Hanna
RM 18.00
576 mukasurat


citer pasai kawin kontrak rupanya.. macam mana la pulak syah boleh ajak org yg he met by accident (literally) yg baru seminggu dikenali. maybe alasannya muka alia tu iras2 muka nazirah, kekasihnya yg sudah meninggal dunia.. ok.. yang si alia pulak, sudi kawin dengan syah dengan beberapa syarat dan bayaran m30,000 utk membantu sahabat baiknya yg mengidap penyakit kanser perut.. ok. so perkahwinan pon berlaku dan selepas itu syarat ntah kemana dan mereka dah mula suka sama suka walaupun masing2 ada saja ego. yang ni dah baik yang lagi satu merajuk, yg tu dah ok, yang ni pulak berjauh hati.. so meleret leret la sikit kisah cinta alia ngan syah ni, tapi seronok la baca.. tak sangka pulak alia tu anak tengku2 jugak. tapi satu jer tak puas hati, masa 1cm terakhir buku ni macam tak sesuai lah pulak. kalau syah tu betul2 sayangkan alia takkan la dia sanggup tinggalkan bini dia yg memang dia tahu sedang mengandung dengan tujuan utk melupakannya.. kan tak betul bunyi nya tu.. walau macam mana pun memang tak lepas baca buku ni dari mula sampai habis :)


sure fine whatever
rinn
tarikh entri ini di AlongSide @ multiply: 21 mac 2007


sinopsis belakang buku:


DALAM satu kemalangan kecil yang tidak disengajakan, Tengku Syahran dan Zahlia bertemu. Ketika itu, Tengku Syahran sedang buntu memikirkan cadangan emaknya ingin menjodohkan dia dengan Linda, seorang wanita yang tidak pernah dicintai.


Seminggu mengenali Zahlia, Tengku Syahran menyatakan hasratnya untuk memperisterikan Zahlia untuk mengelak dirinya dikahwinkan dengan Linda. Zahlia terkejut dengan permintaan Tengku Syahran. Tengku Syahran tidak dikenali dan tidak mungkin Zahlia boleh jatuh cinta dengan pemuda itu.


Zahlia serba salah untuk menerima lamaran itu. Pelbagai cara dilakukan oleh Tengku Syahran untuk memenangi hati Zahlia. Akhirnya Zahlia akur tetapi dengan syarat, iaitu hak-hak peribadi Zahlia tidak akan diganggu.


Setelah diijabkabul, Tengku Syahran mula berubah. Egonya terlalu tinggi dan dia tidak mengikut penjanjian yang telah ditetapkan. Zahlia rasa tertipu. Tengku Syahran telah mungkir janji. Kini timbul pelbagai konflik dalam rumah tangganya.


Benarkah hakikat bahawa perkahwinan yang berdasarkan kontrak tidak dapat mengundang rasa cinta, kasih, sayang dan kerinduan? Bicara Hati sebuah kisah yang dapat mengungkap segala rahsia.

No comments:

Post a Comment