Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Tuesday, August 23, 2011

Review 497: Tangisan Bulan Madu by Samsiah Mohd Nor


Tangisan Bulan Madu by Samsiah Mohd Nor
Terbitan Creative Enterprise Sdn. Bhd
RM11.90
182 muka surat

"Mereka berjerih ke pelamin, di sana mereka terpisah."

haa.. bertambah lagi koleksi buku SMN saya. Dlm pestabuku yang lalu saya beli lagi TIGA! huhu teruja pulak biler nampak nama SMN. TBM ni antara buku kegemaran Diana di Kuala LIpis sana nun sampai pesan utk beli kat pwtc tempoh hari. Tnpa membuang masa, saya terus baca buku ni. adeh la! *pegang pala* sedihnya.. byk la pulak citer sedih yang saya baca kebelakangan ni. Tagline di kulit buku ni sudah jelas menceritakan bukan senang pasangan ini nak mendapat restu keluarga utk bersama tetapi giler dah diijabkabulkan mereka terpaksa mengalah kepada ketentuan Ilahi yang maha Besar.

Bagaimanapun kesan positif buat Amira, dia mendapat kasih seorang mertua yang mulanya asyik melepaskan panahan jelingan sinis kpdnya. Mcm tak sabar lah pulak nak membaca sambungannya yang sudah mencecah Tangisan bulan madu 4. Dah cari2 kat booth creative tapi saya diberitahu Tangisan Bulan Madu 2 dan kehabisan stock. aduih.. lepas ni hunting TBM2 lah pulak. Diana! pinjam TBM 2&3 boleh? hehe.

sure fine whatever
rinn

Sinopsis belakang buku:

Menganggur setelah memerah tenaga dan membuang usia utk mendapatkan segulung ijazah dari universiti adalah pengalaman yg menyakitkan. Amira tidak dapat memenuhi harapan keluarga, kekasihnya memutuskan cinta utk mengahwini gadis lain, percintaannya dgn Bogatt dihalangi oleh Pn. Marina yg memilih darjat. Setelah akhirnya Bogatt berjaya juga memimpin tangannya ke pelamin, mereka tidak sempat berbulan madu. Mengapa?


No comments:

Post a Comment