Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Tuesday, August 23, 2011

Review 496: Riana by Samsiah Mohd Nor


Riana by Samsiah Mohd Nor
Terbitan Creative Enterprise Sdn. Bhd.
115 muka surat



"Riana tersenyum melihat tabir biru yang melambai-lambai disapa angin petang. Tabir yang selama ini menyimpan seribu rahsia cinta yang terpendam"



Nasib baik tak beli lagi buku ni, rupa2nya my sis dah penah beli masa dia skolah2 dulu. tapi dah lusuh benar buku ni hehe. takpa.. masih buleh dibaca. nipisnya buku ni, tak sampai 120 muka surat. tak puas baca, sekejap jer dah abis citernyer. cinta watak2 utama baru nak berputik, dah abis citer. The ending is a new beginning.



Mengisahkan seorg gadis si manis 17 yang sudah lama jatuh hati diam2 dengan abg sepupunya, Ronnie. Ronnie menganggapnya seperti adik tetapi layanan Riana menyentuh hati Ronnie yang sudah mempunyai kekasih hati. tapi kekasih hatinya tu kuat benor merajuknya. Ronnie terlintas membuat perbandingan di antara Amalia yang jauh lebih matang dari Riana dari segi umur tetapi kerenahnya seperti budak2, manakala Riana pula seorang yg matang dgn caranya yg tersendiri dan penyabar walaupun masih bergelut dgn SPM.



sure fine whatever
Rinn


Sinopsis belakang buku:



Menangguk api cinta di birai pelangi, adalah sama indahnya dengan mencintai Ronnie. Riana telah gugurkan sayap cintanya ke dalam sangkar hati Ronnie. Tetapi sayang, kerana di dalam sangkar itu sudah ada kuntuman lain yang lebih dulu hadir. Riana tidak peduli tetap bertekad untuk menyambar cinta Ronnie yang sudah pun berputik.




No comments:

Post a Comment