Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Wednesday, August 17, 2011

Review 482: Cinta Di Langit Hamra by Lily Haslina Nasir


Cinta Di Langit Hamra by Lily Haslina Nasir
Terbitan Dwiwangsa Publications & Distributors
Tahun 2002
RM13.90
230 mukasurat
isbn 9839459368


"Adilkah cinta andai sering bersanding di pelamin mimpi?"


saya tak ingat dah biler kali terakhir saya baca kisah tentang pramugari. kalau drama tu ada la tengok citer jepun sakura yang nak jadi pramugari tu. :)


susah juga ya jadi orang cantik ni, penuh dugaan dan sentiasa mudah difitnah. watak2 seperti Maizura dan Nurin memang menyakitkan hati dan berjaya menambah rencah ke dalam kisah Elya Nur & Azhan ni.


kisah ini kadang2 diceritakan ke depan dan ke belakang tanpa warning.. kadang2 saya mcm confuse, salah susun page ker. rasa baca mcm biasa tapi biler teliti balik flash back rupanya.


Kerana cinta Azhan mengahwini Merlisa di London tanpa izin keluarga. Dia membawa hati yang remuk redam dan kembali ke malaysia setelah 10 tahun di London. Di awan biru dia bertemu dgn Elya Nur yang menawan tetapi pertemuan itu mengukir siri2 pertemuan lain yang bagi Elya Nur membawa malang kepada dirinya. Dia hampir dibuang kerja sbg pramugari, dia berpisah dgn tunangnya, dia dicemuh kerana dianggap perempuan curang. Dia tidak berkesempatan utk meleraikan semua kemusykilan dan meneruskan hasrat menyambung pelajaran hingga ke menara gading. Masa remaja habis dikerah tenaga oleh ibunya yg seolah2 membezakan kasihnya dgn anak2 yang lain. Luluh semangat Elya Nur bila mengetahui dia anak luarnikah kerana ibunya pernah dicabul majikan yg berbangsa Inggeris.


Rindu Azhan terlerai apabila terserempak dgn Elya Nur di universiti yang sama.


sure fine whatever
Rinn


sinopsis belakang buku:

Ya, kalau cerita hitam itu merantai seluruh pegangan dan kepercayaan, bagaimana terpateri pelamin cinta? Kalau benar dugaan menyatu cinta itu terlalu kuat menerjang, mengapa kita harus mengalah terlalu awal? Aku ini bukan Majnun, aku juga bukan Shah Jehan. Kalau benar masih ada ruang utk mencambah kasih sayang, biarlah aku tugukan arca cinta kita, di sanggar rindu yg kita dirikan.




No comments:

Post a Comment