Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Tuesday, August 23, 2011

Review 492: Helang Bebas Di Angkasa by Samsiah Mohd Nor


Helang Bebas Di Angkasa by Samsiah Mohd Nor
Terbitan Creative Enterprise Sdn. Bhd.
RM6.90
171 mukasurat

"Pelangi digapai buat mainan, cahayanya jatuh menimpa badan"

Buku SMN lagi! teruja nak baca.. bukannya apa lepas beberapa hari mengulit buku tebal2, nak gak baca buku nipis2 sekali sekala.

Randi Ayani seorang lepasan STPM yg sudah punya kekasih hati, Imran. Imran berhijrah ke kota utk meneruskan pelajaran sementara Randi Ayani yang mulanya enggan meninggalkan kampung halaman terpaksa bersekolah di ibu kota utk mengambil semula peperiksaan STPMnya. Sebenarnya dia terpaksa menyetujui cadangan ibu bapanya kerana risaukan sikap kakaknya yang curang di belakang suami yg sedang berada di luar negara. Dia mahu menghentikan sikap kakaknya yg membawa lelaki lain pulang ke rumah. Dia berharap dgn kehadirannya kakaknya akan berubah sikap. Simpati menggunung buat abg iparnya Iskandar, seorang lelaki yang baik dan setia.

Randi Ayani kecewa apabila melihat Imran yang Sejahratul berbual mesra dan hilang semua kepercayaannya kpd Imran. Iskandar cuba memujuk Randi Ayani dan kakaknya terkejut melihat mereka berpelukan. Kakaknya meluahkan kecurangan suaminya kpd ibu bapanya dan ini memaksa Randi Ayani membuka kisah kecurangan kakaknya yang lebih dahsyat.

Penceraian kakaknya membuatkan Randi Ayani dan Iskandar kekok tetapi perasaan cinta mereka makin berbunga.

sure fine whatever
rinn


Sinopsis belakang buku:

Sebuah cinta boleh mewarnai seribu keindahan. Sejalur kasih mampu melilit segumpal kesetiaan. Kasihan lelaki itu... setianya tergugat oleh satu kecurangan. Lalu persoalannya... apakah yang dilakukan oleh para isteri pada saat suami mereka tiada di sisi?


1 comment: