Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Wednesday, November 23, 2011

Review 572: Mega-Mega by Abd. Talib Hassan


Mega-Mega by Abd. Talib Hassan
Terbitan Creative Enterprise Sdn. Bhd
RM6.90
152 mukasurat


"Dosa bukanlah Warisan yang menagih pengorbanan"

Bila tengok nama 'abd talib hassan' saya ingat ka citer thriller. citer ni lebih kepada konflik keluarga dan percanggahan emosi watak2 utama. Kelihatannya Tura lebih menyintai Sofian, anak orang gajinya tetapi status keluarga memaksa dirinya akur dgn pemilihan Zakuan sbg suami walaupun Zakuan tu terlalu bebas pergaulannya dan sering bertukar pasangan.

Terbongkar rahsia bahawa dia anak angkat dan perlu mencari wali utk menikahkannya. Rupa2nya dia anak seorang lelaki yang dihukum penjara setelah dituduh membunuh. Keluarga lelaki mula menimbangkan utk membatalkan perkahwinan kerana Tura keturunan lelaki pembunuh. Tapi rupanya ada rahsia yg lebih besar mengapa Zakuan tidak boleh berkahwin dgn Tura. Dan rahsia ini membuka peluang yang besar utk Sofian memiliki Tura secara mutlak.

Sinopsis belakang buku:

Perbezaan status yang mereka warisi memaksa Tura dan Sofian mengkaburkan perasaan yg wujud dlm hati. Kerana status Tura dan Zakuan mahu disatukan walaupun matlamat dan perasaan tidak sehaluan. Namun dosa ayah melupuskan status dan menghalang segala-galanya. Tura, Zakuan dan Sofian terkapai-kapai dalam status dan dosa yang dipusakai sbg warisan keluarga.

No comments:

Post a Comment