Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Tuesday, November 22, 2011

Review 567: Sedalam Cintamu by Dina Farhana


Sedalam Cintamu by Dina Farhana
Terbitan Alaf 21 Sdn. Bhd.
RM 10.00
256 mukasurat


"Ku tak rela cintamu padaku melebihi cintaku padamu"

Bagi yang suka kisah cinta antara dua insan yg berlainan bangsa, tentunya akan jatuh suka dgn kisah ini. dalam tahun pertama buku ini diterbitkan, sudah dua kali diulang cetak. Dari segi penyampaian cerita oleh penulis, sangat lancar dan mudah diikuti. cuma mungkin saya sudah terlalu lali dgn jalan cerita sebegini hingga kurang meninggalkan kesan kpd saya. mungkin dalam seminggu dua lagi saya akan tercampur aduk cerita ini dengan cerita lain.

Rina yg pernah dikecewakan Kamarul bertindak menjauhkan diri dari Adam yg berminat utk menjalinkan hubungan cinta dengannya. Kesungguhan Adam menyentuh hati Rina, hingga akhirnya dia membuka hatinya utk lelaki itu. Tetapi apabila Adam gagal meletakkan kepercayaan kepadanya, dia amat kecewa dan meninggalkan lelaki itu. Adam disangka akan terpesong dari landasan Islam setelah ditinggalkan rupa2nya lebih kukuh kepercayaan kepada agama suci itu dan tetap tidk dapat melupakan Rina. Kerinduan menjadikan Rina seorang pengintip gerak geri Adam.

Kalau tengok di kulit novel ini, tajuknya "Sedalam Cintamu" tapi di bhg dalam pada setiap muka surat ditulis "Sedalam mana cintamu".

sure fine whatever
rinn

sinopsis belakang buku:

RINA begitu komited dalam kariernya di sebuah syarikat buku di ibu kota. Prinsipnya, tugas dan peribadi tidak boleh diselaraskan dalam suatu masa. Oleh itu dalam waktu yang singkat dia berjaya membina kedudukannya dengan jawatan yang lebih baik.

Kepercayaan Rina terhadap cinta musnah bila Kamarul berlaku curang di belakangnya. Namun, kehadiran Adam telah merubah prinsipnya terhadap lelaki. Dalam benci, dia mula tertarik pada lelaki itu. Dan Adam sendiri telah melafazkan cinta pandang pertamanya pada Rina.

Namun, kemunculan Kamarul telah menggugat cinta Adam dan Rina. Keadaan semakin rumit bila Cynthia dan Celine, merayu kasih Adam kembali.

Wajarkah Rina meninggalkan Adam sedangkan lelaki itu tulus dalam cintanya?

No comments:

Post a Comment