Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Tuesday, November 22, 2011

Review 560: Lara Natasya by Cathoilda Sibin


Lara Natasya by Cathoilda Sibin
Terbitan Utusan Publications & Distributors Sdn. Bhd.
RM18.00
362 mukasurat

Cerita yang berat ini disampaikan dalam gaya penceritaan yang mendatar dan tiada naik turun utk menekankan perasaan dan emosi ketika menghayati cerita. Ia diceritakan dalam keadaan yang sekata, garis lurus. Sukar utk membangkitkan rasa 'thrill' walaupun citer ini memang ada unsur thriller. cerita ini juga seperti 'pernah dengar' dan unsur2 'kejutan' agak kurang menyengat.

Kisah ni tentang Natasya yang menetap di kg bersama ibunya. Demi menyara dirinya dan ibu, dia bersetuju bekerja di Kedai makan mak Jah. Mak Jah ni macam mengeksploitasi kecantikan Natasya utk menarik pelanggan lelaki. Siap buat make over kat Natasya. Shamsul, anak Mak Jah adalah antara org yang Natasya hormati dan tawaran pekerjaan di bandar oleh Shamsul tak dapat ditolak oleh Natasya dan ibunya demi mengubah masa depan mereka.

Sampai di bandar, Natasya diperdagangkan dan terdampar di sarang pelacuran berkelas tinggi. Mcm sama jer Si Shamsul ngan Mak Jah. Dua2 menggunakan Natasya utk kepentingan diri. Tapi Mak Jah dalam citer ni orang baik2.

Inspektor Hisham tu macam polis lembap lah pulak.. lambatnya nak trace Natasya tu. Nasib baiklah Natasya berjaya melarikan diri, bagaimanapun terlibat dgn kemalangan dan hilang daya ingatan. kemalangan itu membawa dirinya ke pangkuan bapa yang tidak pernah dikenalinya.

sure fine whatever
rinn

Sinopsis belakang buku:

Natasya tewas dalam rangkulan Shamsul. Meski tanpa kesengajaan rangkulan itu pasti akan meleburkan masa depannya. Ketika dia menyedari siapa Shamsul sebenarnya, dia sudah tidak berdaya untuk meronta. Natasya rela dalam terpaksa. Dia berharap suatu hari dia akan lepas bebas dari bayang2 Shamsul, dan harapan itu semakin menjadi nyata apabila Inspektor Hisham muncul sebagai penyelamat. Tidak sengaja berputik pula hubungan perasaan antara Natasya dan Inspektor Hisham. Namun, apakah hadirnya kebahagiaan itu mampu memadamkan sejarah hitamnya yang lalu? Natasya mengumpul jawapan dalam setiap rentetan hidupnya yang penuh liku.

No comments:

Post a Comment