Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Thursday, June 30, 2011

Review 529: Metamorfosis by Tomi Jefri


Metamorfosis
Penulis: Tomi Jefri
RM7.90
220 mukasurat

"Lumrah kehidupan perubahan ke arah kebaikan
perubahan ke arah kejahatan
ada imbuhan setimpal"

Bila tengok cover dan tajuk, saya ingat ker ni kisah cinta mendayu-dayu semata-mata... tapi banyak kisah tersembunyi di sebalik Metamorfosis. Tomi Jefri ada keistimewaan tersendiri mengalun kisah thriller dengan gaya bahasa yang tidak keterlaluan. Watak utamanya tetap gadis jelita yang menawan tetapi 'hard-to-get'.

Liza seorang gadis berkejaya yg menyimpan misteri besar dalam hidupnya. Dia hidup tanpa ayah dan ibu bersama dua adik yang disayangi. Jimi dan Joshua sama2 jatuh cinta pada Liza tetapi Harris terlebih dahulu menyintai Liza, tetapi cinta sejak zaman sekolah itu tidak membawa ke jinjang pelamin. Pertemuan semula dengan Liza membuat Jimi mahu merebut cinta Liza dan membawanya pergi jauh dari Malaysia, tetapi rupa2nya Jimi dihantar kepada Liza dengan satu agenda yang besar oleh isteri Thomas Koh. Bila Liza gagal dijerat, Jimi beralih
kepada adik liza, Aida. Kenaifan Aida membuat Jimi senang memerangkapnya. Tetapi Jimi tidak tahu yang bapa Aida dan Liza (yg telah lama menghilang) jauh lebih berkuasa dari orang yang mengupahnya. Saya pun mulanya tak sangka yang Thomas Koh adalah bapa kandung Liza, Aida dan Reza. Ingat ker dia amik berat pasal Liza dan Aida sbb diorang tu kan awek2 cun.

Liza rupa2nya masih setia pada Harris tetapi Harris pulak dah nak bertunang dengan orang lain. Joshua tu hampeh semacam jer.. nampak kakak (Liza), jatuh cinta ngan kakak, nampak adik (aida), jatuh cinta ngan adiknya pulak.. Nasib baik Reza tu lelaki. hehe.

sure fine whatever
rinn


Sinopsis belakang buku:

Selepas metamorfosis...
Kepompong berubah rama-rama

Selepas metamorfosis...
Pemalu berubah penggoda
Gadis berubah wanita
Cinta berubah dosa

Selepas metamorfosis...
Bagaimana pula dengan cinta?

No comments:

Post a Comment