Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Thursday, June 30, 2011

Review 432: Titipkan Aku Bahagia by Siti Rozilah


Titipkan aku bahagia
Penulis: siti rozilah
Terbitan CESB

Mengisahkan syakila yang punya kisah yg paling hitam yg hampir2 meragut kewarasannya. Trauma yang dihadapinya sentiasa menghantui hidupnya. Dia seorang gadis yang sempurna fizikalnya, sorang model yang menjadi igauan lelaki. Ramai sungguh yang menaruh hati padanya. Tapi Syakila sentiasa berhati-hati, tak mahu sejarah bersama Johari berulang kembali. Dia pernah menggoda dan menguasai lelaki itu sehingga isteri Johari hilang akal dan mendera fizikalnya sehingga dia disangka tidak dapat hidup lagi. Namun kini dia masih bernyawa dan meneruskan hidup. Lelaki2 yg di sekitarnya ramai yang baik dan mendambakan cintanya.. Mirzan yg tahu sejarah hitamnya, begitu juga Dr Azam yg menjadi kaunselornya, Kedua2 lelaki ini menganggap Syakila seorang survivor.

Hazriz mengaku mnyintainya tetapi mereka rupa2nya berkongsi ayah yg sama. Johan mengejar Syakila kerana mahu terus melukakan perasaan Johari. Syakila mahu dijadikan pelengkap deretan ‘piala’ yang berjaya direbut dari Johari. Cinta pertamanya Mat Aris terpaksa ditolak dan dia mendoakan jodoh yg lebih baik utk lelaki yg pernah menjadi kekasihnya itu.

Selepas dijerat Irdani barulah Dr Azam berani meluahkan perasaan kpd Shakila. Nampaknya Shakila ni adalah wanita yg sangat2 tidak disenangi wanita2 yg memiliki suami2 hensem spt Tiara, Tengku Sarah dan Irdani. Dendam perempuan2 ini menjadikan Shakila diburu lagi. Irdani memasang jerat utk menyerahkan Shakila kpd Johan tapi Johari tiba sbg penyelamat.

Cerita ini penuh dengan kisah tetapi saya tidak terkesan dgn cara penyampaian kisah ini. Byk watak2 ‘hitam’ yang boleh dimanipulasi sbb rasa pedas dalam cerita ini tapi kurang berkesan, kurang chemistry antara watak. Shakila yang menjadi mangsa di sepanjang kisah ini pun gagal meraih simpati saya. Walau bgmanapun penghujung cerita ini memang sukar diduga namun amat menyenang kan ?.

Sure fine whatever
rinn

No comments:

Post a Comment