Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Sunday, June 26, 2011

Review 422: Untuk Kau dan Aku by Najwa Aiman


Untuk Kau dan Aku by Najwa Aiman
Terbitan Creative Enterprise
Tahun 2004
RM34.90
830 mukasurat
isbn: 983-893-560-3


"Aku tak pernah bercinta... tetapi kenapa aku merinduinya?"


Ni merupakan kali kedua saya membaca karya Najwa Aiman. Saya lebih suka kepada kisah cerita ini berbanding karya nya yg sebelum ini saya baca iaitu 'Antara Kau dan Dia' yang lebih heavy dan mempunyai unsur 18sx yg sangat2 tak sesuai dibaca oleh remaja.


Kisah yang ini kira dalam 'tayangan umum' lah :) Kisah sahabat dan juga memendam perasaan cinta. Cinta yang tak dilafazkan menjadikan Azhar dan Azura tiada jodoh. Faziha berjaya menarik perhatian Azhar sehingga sahabat sendiri yang dalam kesusahan dilupakan Azhar. Kecewanya saya dengan Azhar masa tu sehingga membuatkan saya rasa Miza tak payah la pilih Azhar tu.


Apa2pun saya rasa Azhar telah memilih orang yang tepat untuk membuat offer yang terpenting dalam hidupnya. Cuma keputusannya di tangan Miza dan kita tak tahu apa kata putus Miza. Tentunya lebih menarik jika Azhar sendiri berdepan dengan Miza. Azhar tidak berani meluahkan perasaan pada Azura tapi dia berani bermalam serumah dengan Faziha. Kalau Azura merupakan obsesinya kenapa dia tiada keberanian yg diperolehinya ketika bersama dengan Faziha? Bagi saya Azhar tidak cukup menyayangi Azura kerana membiarkan Azura dimanipulasi lelaki yang tidak baik seperti Zarif tu.


Tak sangka watak Miza menjadi penting as the story goes. Miza seorang wanita yang tak plastik tapi suka menggunakan perumpaan yang ada perkataan 'plastik' :) Watak yang menarik dan memorable.


sure fine whatever
rinn


sinopsis belakang buku:


Mengapa persahabatan ini tiba2 berlainan rasa? sedar atau tidak... kasih sayang perlahan-lahan mengambil ruang... menyusur, menyusup di celah-celah bicara kau danaku. Kau masih tidak sedar... bila sesekali ayatku menyongsang makna... bicaraku mula bertukar nada. Malangnya kau masih jua tidak sedar2... tatkala melamarku buat teman baikmu. atau... egokah yang meletakkan kau dan aku dalam jurang yg amat payah? Miza... aku tahu matamu basah bila kau cba mengalah. Dan sendumu itu masih mampu kudengar walau kau cuba menjauh...

No comments:

Post a Comment