Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Thursday, June 30, 2011

Review 433: Berakhirnya Mimpi by Siti Rozilah Jantan


Berakhirnya Mimpi
Penulis: Siti Rozilah Jantan
Terbitan Creative Enterprise Sdn. Bhd
RM6.90
155 mukasurat

"Aku tak pernah menyayangi seorg perempuan seperti aku menyayangi Johana. Aku dah cuba lupakan dia tapi aku tak berdaya. Aku tahu dia sudah ada kekasih yg lebih kacak daripada aku, tapi hati aku ini masih degil."


Nama 'Siti Rozilah' di cover buku ni yang menarik perhatian saya utk mencapai buku ni. Ada dua kisah yang berjalan serentak dalam novel ini. Satu mimpi yang pernah menjadi realiti dan satu lagi ada realiti semasa. Kedua-duanya dilalui oleh Johana. Dia menjadi mangsa apabila misteri mimpinya terbongkar dan ia meragut nyawa lelaki yang menyintainya sepenuh jiwa. Lelaki yang dicintainya ada kaitan rapat dgn mimpi2nya semenjak sebuah manuskirp misteri singgah di tangannya. Fuad bukan saja mewarisi kekayaan dan gelaran keturunannya, tetapi juga sesuatu yang menakutkan. Penceritaan tidak pantas tapi tak puas baca.


sure fine whatever
rinn


Sinopsis belakang buku:


Johana terperangkap dalam kehidupan masa lalu yang membingungkan. Kehadiran wanita misteri menyerahkan sebuah manuskrip, mengundang mimpi aneh dalam hidupnya. Lalu dicuba menyelesaikan kekusutan yang terdampar di Istana Pawana yg mampu membongkar segala misteri mimpinya itu.

No comments:

Post a Comment