Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Tuesday, March 23, 2010

Review 101: Anjung Warisan by Salina Ibrahim



Anjung Warisan
Penulis: Salina Ibrahim
Terbitan: Creative Enterprise
Cetakan Pertama 2002
isbn: 983-893-477-1
RM15.90
289 mukasurat


"Benarkah tiap persoalan berakhir dengan jawapan."


Kisah seorg gadis muda, Hani, yg nekad mempertahankan warisan keturunannya. Dia rela terdampar di kawasan perkampungan walaupun dia dibesarkan dalam hiruk pikuk kota. Dia merasakan tanggungjawabnya utk menghidupkan Anjung Warisan tinggalan Raja Lastari.


Raja Lastari wanita cekal yg kecewa dengan ketamakan suami. Walau pertumpahan darah berlaku, dia tetap mempertahankan Anjung Warisan dari terlepas ke tangan pengkhianat. Semangat cekal itu seperti menyambung aliran dalam nadi Hani.


Memegang title guru telah membawanya kembali menghidupkan Anjung Warisan yg kian suram. Bersama Megat Zikri dia berazam memberi nafas baru pada Anjung Warisan yg dianggap sbg beban oleh ayahandanya.


Fadhli yg disangka tulang belakang syarikat ayahandanya rupanya membuat onar di dalam diam. Fadhli tu nampak macam ikhlas menunggu Hani membuka hati buatnya, namun respond Fadhli selepas cintanya ditolak oleh Hani membuatkan sisi gelapnya mula tersingkap. Baguih gak, ada la chance Megat Zikri ngorat. ;) Kalau tak, mesti dia frust tengok Hani bertunang ngan org lain.




sinopsis / blurb:


Kembali ke Ranah Siantan, menggamit rindu zaman kanak-kanak... Di sini ada nostalgia silam yang menuntut pengorbanan. Di celah-celah rindu yg terbiar... tiba-tiba antara kita hilang titik persamaan, dan jurang kian menjauh.


Bukan tidak lelah melayan perasaan bersalah... namun dia harus memikir ke hadapan, bukan menoleh ke belakang. Kerana yg berlalu, biarkanlah berlalu...

No comments:

Post a Comment