Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Monday, April 18, 2011

Review 338: Bisikan Rindu by Mimie Afinie


Terbitan Alaf 21 Sendirian Berhad
Bisikan Rindu by Mimie Afinie
RM 16.00
448 muka surat


"Ada getar di dalam dada bila kau menyeru namaku"


kisah percintaan yg agak biasa, boleh dikatakan stereotype, seorang gadis, Dina dicintai 2 lelaki.. shahrul, dina anggap sbg kawan dan seorang lagi, Ikhwan adalah kekasih. konflik timbul bila Ikhwan sering ber prasangka walaupun Dina sangat ikhlas dan setia. part Dr Johan yg gilakan Dina sampai bertindak di luar jangkaan tu mcm tak berapa nak logic utk seorang doktor berperangai sebegitu.. apa2 pun, ending
diletakkan di tempat yang sepatutnya, nasib baik.. tak la rasa sia2 membaca.


Mungkin kerana ini karya pertama, so ada yg rasa tak sempurna, tapi karya beliau yg selepas karya ini memang best best :)



sure fine whatever
rinn


sinopsis belakang buku:


Antara Shahrul dan Ikhwan kedua-duanya sama kacak, sama baik. Tapi jika di hati tiada rasa cinta, salah seorang harus berkorban. Jika mulut berkata sayang sedangkan hati berkata tidak, untuk apa sebuah percintaan?


Sekuat manapun cinta Shahrul kepada Dina, hatinya tetap milik Ikhwan. Kehadiran Ikhwan telah mengajar Dina erti sebuah rindu. Namun percintaan mereka sering diuji dengan salah faham dan kebetulan.


Akhirnya, Dina mengalah. Perginya bukan kerana kalah, tetapi pergi mencari harga diri yang dicampak oleh lelaki yang amat dicintai. Kerana cinta itu Dina sanggup tinggalkan Ikhwan dan segalanya.


Setelah agak lama menyepi, Dina nekad ingin kembali. Sayangnya kepulangan Dina dalam keadaan yang tidak terduga! Tiada kata maaf, tiada pelukan mesra. Yang ada hanya tangisan... Gembira atau duka?

No comments:

Post a Comment