Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Wednesday, April 27, 2011

Review 351: Rindu di Kalbu by Durrah Fatiha


Terbitan Alaf 21 Sendirian Berhad
Rindu Di Kalbu
Penulis: Durrah Fatiha
RM 17.00
432 muka surat

"Rindu akan menjadi bara selagi ia dipendam di dalam dada"


pestaim baca buku hero digambarkan bermisai berjambang. :) kisah cinta yg agak stereotype yg sering digambar dalam novel2. tapi saya agak suka dgn ceritanya. kisah Ain syauqina yang bekerja di sebuah syarikat. Azad sukakan Qina dan bertindak memikat hati ibu Qina supaya senang dia nak mendekati Qina. Ibu Qina sangat suka pada Azad. Qina masihlagi tak dapat melupakan cinta pertamanya Ammar Wajdi yang memusnahkan kepercayaannya kpd lelaki itu. Qina dan Ammar berpisah tapi qina tak dpt melupakan.


Ammar akhirnya muncul and of course with a twist, Ammar ni abg kepada Azad. Ammar jelas masih syok kat Qina, dia meluahkan perasaan dan memberi tempoh utk Qina buat keputusan tetapi semasa ketiadaan Ammar Qina bertunang dgn Azad.. Qina sangka itu hanya rombongan merisik tapi tiba2 jer terus bertunang.. apa nak cakap dgn Ammar? frust menonggeng la mamat tu, padan muka lambat sangat.. masihkah ada jodoh antara Ammar dan Azad?


sure fine whatever
Rinn

sinopsis belakang buku:


Antara Ain Syauqina dan Ammar Wajdi, memang wujud keserasiannya. Sejak peristiwa terperangkap dalam lif, mereka sering mencipta pertemuan demi pertemuan. Kadangkala mereka akan menghabiskan cuti hujung minggu dengan membaca di taman bunga. Tapi, itu dulu. Sewaktu baru merasai manisnya saat bercinta. Kini, sejak kehadiran lelaki itu semula, batinnya sentiasa berkocak. Ketenteraman jiwanya pula seperti diragut. Dia keliru antara kasih Azad dan memori cinta Ammar. Mustahil dia melukakan Azad Hamdi, insan yang sudi memberi kehidupan pada jiwanya. Tanpa Azad, mungkin sukar baginya untuk melupakan kisah malam itu. Tapi patutkah aku menyalahkan dirinya saja? Atau, aku juga ada sahamnya? Walaupun dunianya sudah dikelilingi bunga-bunga cinta, sesekali rindu pada Ammar menjengah juga. Namun, jauh di sudut hati... Ain tahu dan sedar, bara itu masih menyala. Walaupun hampir reda tapi api cinta itu tidak pernah padam sepenuhnya. Mungkinkah kalau ditiup, akan bersemarak semula? Dia benar-benar buntu! Tidak sanggup rasanya meniti bahagia atas kelukaan orang lain. Dan... bagaimana aku harus mengharungi hidup sebumbung dengan lelaki itu, sedangkan dia bukan milikku? Semuanya terserah pada takdir. Kita hanya berhak merancang tapi hanya DIA penentu segalanya.

No comments:

Post a Comment