Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Monday, August 31, 2009

Terbaru dari Alaf 21, Buku Prima & KarnaDya

MAKNA CINTA
Penulis: Maria Alina
512 mukasurat
RM19.90
ISBN: 978-983-124-449-4


Sinopsis:


SEPANJANG zaman remajanya, Zulaikha sering dicemuh, dihina dan diherdik rakan-rakannya kerana dikatakan anak luar nikah. Yusuf antara mereka yang sering menjatuhkan air mukanya. Hanya kepada nenek tercinta, dia memperoleh ketenangan dan semangat dalam mengharungi liku-liku hidup.


Masa berlalu, Zulaikha diterima sebagai siswi di sebuah universiti tempatan. Dia mula bangkit menjadi gadis yang cekal dan dambaan ramai siswa yang terpikat akan kecantikannya. Tidak ketinggalan Yusuf yang merupakan pelajar senior di situ.


Ke mana sahaja dia berada, Zulaikha sering dibayangi wajah Yusuf. Lelaki itu benar-benar ingin memikatnya. Zulaikha rimas. Namun akhirnya, hati gadis itu cair jua. Perlahan-lahan dia mula menaruh hati terhadap Yusuf.


Ketika pulang cuti semester, keluarga Yusuf datang ke rumah untuk meminangnya. Diri mana yang tidak girang bila dia mengharapkan untuk disatukan dengan lelaki itu? Namun, hatinya tersentap bila pinangan itu bukan daripada Yusuf, tetapi daripada abang lelaki itu pula.

------------------------




GERIMIS RINDU
Penulis: Meen Zulaikha
Halaman: 512
ISBN: 978-983-124-461-6
Harga: RM19.90

Sinopsis:

AILANI dibesarkan oleh neneknya dengan penuh kemanjaan dan kemewahan. Apa sahaja yang diingini akan dipenuhi. Akibatnya, dia menjadi liar dan gemar berlumba kereta haram. Tragedi bermula apabila Ailani terlibat dalam kemalangan yang menyebabkan neneknya terbunuh. Seluruh keluarga menyalahkannya atas kejadian itu. Pertelingkahan ini menyebabkan Ailani menjadi pelarian.

Atas desakan hidup, dia menjadi pemandu teksi limousin airport. Biarpun jiwa mudanya memberontak, namun semuanya terpaksa dilakukan untuk menyara diri. Konfl ik terus berlaku bila Ailani menjadi pemandu peribadi Dato’ Rahim. Dia rasa terhina dengan sikap dingin dan sinikal Fatimi, anak lelaki tokoh korporat itu.

Di mata Fatimi pula, gadis ego seperti Ailani hanya berniat untuk mengikis kekayaan ayahnya dengan terbongkarnya rahsia sekeping cek. Dia makin rasa tercabar bila gadis itu dilantik pula sebagai pembantu khas ayahnya. Bagi Fatimi, Ailani mesti dihalang. Lalu dia merencanakan sesuatu. Ailani pula sudah bersedia untuk menghadapi tindakan Fatimi. Kini, barulah bertemu buku dengan ruas!




-------------------------------

Tajuk:Memori
Penulis: Naz Areesya Ameen
Penerbit:Buku Prima
Cetakan Pertama:2009
503 mukasurat
isbn:978-967-5234-68-2
harga : RM18.90
sabah /sarawak: 21.90


"Telaga cintaku telah kontang saat kau lontarkan sengsara ke dasarnya"

blurb/sinopsis:

Karya Terbaru Novelis Selumbar Kasih

Dia hanya berdoa agar suaminya itu bertemu dgn kebenaran suatu masa nanti. Dia rela menanti walaupun seribu tahun lagi. Kerana cintanya buat Zainuddin seluas lautan yg terbentang luas - Suhairah

Semakin dia berusaha utk melupakan Suhairah, semakin menggebu-gebu kerinduan di dadanya. Semakin dia berusaha utk membenci Suhairah, semakin dia rasa terseksa - Zainuddin


Abang mencintai Su, walaupun abg tidak pernah memiliki diri Su. Abang boleh jadi sesiapa sahaja utk Su. Dan abang akan sentiasa ada untuk Su di saat susah dan senang. Itu sudah cukup untuk buat abang bahagia - Haidar


"Dah terlambat bang. Kalau dulu, Su menanti. Su harap abg akan kembali. Su dahagakan kasih sayang abang. Tapi...abang tinggalkan Su. Abang jatuhkan hukum sebelum Su diadili " - Suhairah

------------------------
Dua org wanita yg begitu dekat dgn seseorg menjadikan bahu saya sebagai sandaran di saat mereka dilanda krisis rumahtangga membuat saya selalu berfikir. Kadang2 mentafsir dan mencongang tentang jumlah wanita senasib dgn mereka di luar sana. Kerana itu, terdetik di hati saya utk menulis kisah ini. cinta itu indah. Cinta tidak sesekali menjadikan kita lemah sehingga membenarkan diri kita diperhamba atau diseksa sesuka hati. Cinta perlu diletakkan pada tempatnya agar ianya terus bermakna dan berharga di mata setiap insan. cinta tercipta utk setiap makhluk di dunia. MEMORI adalah novel kedua saya setelah novel pertama saya berjudul SELUMBAR KASIH bersama Buku Prima, semoga anda terhibur membacanya ~Nas Areesya Ameen
------------------------

blurb/sinopsis dari website buku prima:

Dia telah berusaha menjadi seorang isteri yang sempurna untuk seorang suami. Dia tidak pernah merungut tatkala tanggungjawab rumahtangga terbeban di bahunya seorang, bahkan dia rela menjadi hamba untuk seumur hidupnya demi seorang lelaki bergelar suami. Haruskah dia menyerahkan kasihnya yang masih bersisa di dalam hati? Atau, dia harus memberi kepada yang lebih berhak memiliki?

---------------
Tajuk : Dimensi Cinta
Penulis : Nora Fuad
Penerbit KarnaDya
Cetakan Pertama: 2009

"Pahitnya menjadi ubat
Manisnya menjadi racun
Demi cinta kutelan keduanya"

Sinopsis:

Sukar membayangkan dengan mata kasar bagaimana akrabnya dan unik nilai persahabatan antara Lukhman Hakim dan Zaid Harith yang terbina sejak kecil. Mempunyai hampir segalanya yang diperlukan untuk hidup mewah dalam zaman milenium ini, kedua-duanya hanya perlu mencari cinta bagi melengkapkan jiwa Adam mereka.

Zaid Harith terlebih dahulu bertemu Nur Suraya, lalu jatuh cinta. Nilai cinta Zaid ada pada VilaCinta impiannya. Lukhman sebaliknya menyimpan hati denganNur Suraya ketika kali pertama bertemu sebelum diperkenalkan oleh Zaid secara rasmi. Kedua-dua rakan baik itu jatuh cinta kepada gadis cantik bernamaNur Suraya itu. Gadis itu kebingungan dalam meletakkan tanda dalam hubungan mereka. Dia menjadi keliru dalam menentukan pilihan hatinya.

Siapakah pilihan Nur Suraya? Adakah Lukhman? Atau Zaid? Atau Taufik, kekasih lamanya? Apa ada pada cinta? Cukupkah sekadar bertukar cahaya ‘alfa’? Adakah cinta perlu diberi tanda? Pilihan antara hubungan saudara dan cinta sukar dipilih, seperti kata pepatah, ditelan pahit, dibuang sayang.

No comments:

Post a Comment