Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Saturday, August 1, 2009

Bonus Alaf 21 & PTS


PTS Litera Sdn Bhd
RM 16.00 / RM 18.00 (Sabah & Sarawak),
978-983-3892-39-6;
Tarikh Terbit: 30 June 2009 ;
Jumlah Muka Surat : 304 halaman



Bagaimana rasanya hidup dalam kehampaan jiwa, rohani dan sosial? Pada saat kita sedang mencari Tuhan, pada saat itu juga terasa Tuhan meninggalkan kita sendiri, sendiri dalam masyarakat yang memandang sepi.

Itu kisah yang diperjuangkan dalam novel ini, kisah seorang gadis Cina ateis, yang tidak tahu ke mana hala hidupnya. Namun pada saat kecelaruan itu dia mengerti bahawa kecelaruan itu bukan datang begitu sahaja, pasti ada yang menciptanya, dan pasti ada sebabnya. Dalam mencari punca kecelaruan itu, akhir bertemu apa itu Tuhan.

Wo Ai Ni, Allah… aku cinta Allah… tutur gadis itu pada saat dia mengerti siapa Tuhannya.






ni jumpa masa pesta buku selangor. NOvel terbaru dari Sri Diah :)


Doa Buat Suamiku
Penulis: Sri Diah
Terbitan Alaf 21
Cetakan Pertama 2009
isbn: 9789831244524
RM19.90
sabah sarawak: RM22.90


sinopsis belakang buku:


Hazwani, gadis berkarier yg memiliki segala-galanya. Namun ada satu yg kurang, dia gagal memeluk cinta seorg lelaki. Bukan dia menolak fitrah, tapi terlalu leka dgn kerjaya dan prinsip hingga mengabaikan tuntutan diri. Meski hidup solo bukanlah satu dosa, tapi hipokrit kalau dia tidak berasa cemburu melihat kebahagiaan teman seusia.


Kehadiran semula Iskandar, bekas tunangnya sesekali menggamit rasa. Begitu uga dgn layanan mesra Datuk Munir, bos sendiri yg saban hari cuba merapati. Dan seiring waktu berlalu, ketulusan hati Radhuan yg dikenali sejak pertemuan di bumi Esfahan, Iran membuka pintu hatinya.


Namun prinsipnya tetap sama, dia tidak mahu terburu buru, bimbang ada hati yg terluka. Kerna itu, di setiap suudnya doa terus dipohon agar dia tidak silap membuat pilihan. Apakah dia ditakdirkan bersama dengan salah seorg daripada mereka ataupun perlukah dia menanti lagi?

No comments:

Post a Comment