Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Tuesday, August 25, 2009

Novel baru Kaki Novel, Fajar Pakeer dan Alaf 21













Tajuk: Dengan Sepenuh Hati
Penulis: Qaseh Qaisara
Terbitan Fajar Pakeer
Cetakan pertama 2009
"Sekali jatuh cinta, selamanya kekal cinta"

Ashiqah sukakan Fahmy, seorang pelajar tingkatan enam. Lantas sepucuk surat berwarna merah jambu berpindah tangan. Namun surat itu jugalah buat Ashiqah tidak serupa orang buat beberapa ketika. Kerana tidak serupa orang itu, akhirnya Ashiqah terlibat dengan satu insiden. Dia terlanggar Harris, pelajar tingkatan lima yang juga merupakan adik tiri Fahmy.


Episod perlanggaran itu buat Harris mula terkenang-kenang akan Ashiqah. Membawa pula pertemuan kepada surat berwarna merah jambu di bilik Fahmy. Harris menggunakan surat merah jambu sebagai alasan untuk mengusik Ashiqah dan akhirnya mereka mula menjadi sahabat yang paling akrab.


Persahabatan yang bermula dari zaman persekolahan, membuahkan rasa cinta namun cinta itu hanya kekal menjadi sebutan dalam hati kerana setia kepada persahabatan, sehinggalah Fahmy muncul semula. Ashiqah yang tidak pernah dipandang awalnya, mula mencuri perhatian Fahmy sekali gus menggugat kasih Harris terhadap Ashiqah.


Sebenar-benarnya, siapakah yang paling layak, menerima cinta Ashiqah? Siapa pula mahu Ashiqah dengan sepenuh hati




Tajuk: Rindu Untuk Dia
Penulis : Dhiya Zafira
Penerbit Alaf 21 Sdn. Bhd
Cetakan Pertama: 2009


Amie Najla' nekad melarikan diri seminggu sebelum perkahwinannya. Tiada niatpun di hatinya untuk memungkiri janji, namun keadaan yang memaksa. Dia tidak sanggup melihat mahligai yang ingin di bina musnah jika Jad Imran tahu apa yang terjadi pada dirinya. Kerana itu dia rela dituduh sebagai pembohong
Lima tahun berada di luar negara, rupa-rupanya tidak pernah memadamkan ingatannya terhadap Jad. Rindu yang terlalu terhadap lelaki itu telah membawa Amie kembali ke tanah air. Namun, kepulangananya ternyata satu kesilapan. Seseorang menantinya dengan seribu dendam. Dendam yang mahu dia kekal menderita sampai ke hujung nyawa
Dalam kelelahan melenyapkan memori hitam itu, takdir ALLAH berpihak kepada Amie. Di sisi Jad, dia kembali menemui harapan. Namun, lorong-lorong bahagia yang direntasi sering terhalang. Malah, cinta yang mereka pertahankan itu mengorbankan satu nyawa
Dari website Dhiya Zafira:


sneak peek 1:
Kata Amie,

Mimpi kita serupa. Menganyam rindu, kasih dan cinta ini bersatu agar di satu hari nanti kita mampu bersemayan di takhta singgahsana bahagia. Namun kini, aku tahu semua itu hanya mimpi belaka. Bila aku terjaga, aku sedar bahawa hidup ini tidak seindah yang dijangka. Bahagia yang didambakan ternyata bukan milik kita. Rindu yang belum berhenti sudah terpadam marak cintanya. Tegakah aku melepaskan sebuah cinta?

Kata Jad Imran,
Bertemumu menjadikan mimpi aku sempurna. Mencintaimu melengkapkan hidupku. Aku pantas mahu menjadi lelaki terbaik buatmu. Namun, kehilanganmu membuatkan aku rasa berdosa. Engkau menjadikan aku lelaki yang lara. Engkau pendusta. Engkau khianati cinta kita. Engkau musnahkan segala impian yang dibina bersama. Engkau...! Yang masih aku cinta. Selamanya.

Kata mereka,
Bila seseorang itu ketawa tidak semestinya mereka gembira. Mereka menangis bukanlah bererti jiwa lara. Pandanglah!Renungkanlah! Selami hati ini dan kau akan temui jawapannya. Kebenaran kadang kala tidak terlihat dek pandangan mata kasar. Ia seperti cinta...hanya dirasai dengan hati. dan cinta juga datang dengan lembut tanpa disedari.

p/s - ini bukan sinopsis / blurp novel yang sebenar
sneak peek 2:
Seminggu sebelum perkahwinan, mereka terpisah....5 tahun berlalu, mereka bertemu dalam keadaan yang tidak akan pernah mereka jangkakan....

Pertama kali menatap wajah Amie, Jad terpaksa akur, Amie tidak pernah hilang dalam ingatan. Walaupun Amie meninggalkannya bertahun dahulu namun dia tidak dapat menafikan bahawa Amie tetap agung dlaam hatinya. Namun Jad akur, sedalam mana dia mencintai wanita itu, dia tidak mempunyai hak itu lagi. Hak...yang telah diberikan kepada insan lain. Hak...yang diragut tanpa kerelaan.
Amie pergi membawa kisah duka yang berpanjangan. Menyimpan seribu rahsia yang tidak pernah diketahui sesiapa. Mengusung dendam yang tidak berkesudahan. Lima tahun membawa diri ke ALhambra rupa-rupanya tidak pernah memadamkan ingatannya terhadap Jad Imran. RINDU UNTUK DIA kembali membawanya pulang.
Namun kepulangannya ternyata satu kesilapan. Ada insan yang memerhati dalam diam. Ada insan yang menyimpan dendam. Ada insan yang tidak senang akan kehadirannya. Ada insan yang mahu dia kekal memamah derita.
Bersama Jad, Amie meganyam impian. Di sisi Jad, Amie kembali menemui harapan. Berdua mereka tekad menempuhi dugaan yang datang namun mampukah mereka merampas semula kabahagian yang dinafikan?
p/s - ini bukan blurp novel yang sebenar

No comments:

Post a Comment