Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Wednesday, March 23, 2011

Review 526: Kuseru Kasihmu by Izzul Izzati


Kuseru Kasihmu by Izzul Izzati
Terbitan Kaki Novel
RM19.00

"Dalam desiran rindu yang terpendam, ada seru membisikkan... kaulah kekasih hingga ke akhirnya."

pastinya peminat2 izzul izzati tertunggu-tunggu buah tangan baru dari penulis ini. Tajuk buku ni memang menarik. dari segi penyampaian, saya rasa buku ini tidak dapat lari dari kebiasaan novel2 melayu, begitu juga dari segi genre cerita tetapi endingnya bagi saya agak tidak disangka :) and i like ending tu :)

mengisahkan Afrina yg sudah lama menaruh hati kepada Hakimi. SEgala permintaan hakimi tidak dapat ditolaknya, kerana hakimi selalu mintak tolong sbg sahabat kat AFrina ni. Hakimi menyerahkan hatinya kepada Natasha sedangkan semua orang tahu girlfriend dia adalah Haliza. Natasha pulak memang bercinta sembunyi2 dengan Hakimi dan semua orang tahu dia adalah kekasih Azlan. Afrina dijadikan medium oleh Hakimi utk menyampaikan cerita sebenar kpd Haliza dan Azlan. Dia seolah2 sengaja meletakkan AFrina di tengah2 dilema. Hakimi ni jenis suka nyusahkan orang la. dia yang buat pasal suruh orang lain pulak settle. hampeh.

Afrina seolah olah diberi peluang bersama Hakimi apabila dia dan Hakimi terpaksa dinikahkan utk menjaga maruah AFrina. Rasanya lagi malang Afrina bersama Hakimi, bukan rahmat. Hakimi sentiasa berdalih dan makin nekad utk mengahwini Natasha tanpa mempedulikan Haliza dan Azlan yg merupakan sahabat2nya, malah hati Afrina tidak pernah diambil tahu. Afrina makan hati sendiri tambah2 apabila Haliza salah faham kedudukan dirinya dalam hidup Hakimi. Hakimi sentiasa lepas tangan.

Afrina tetap cuba menyeru kasih Hakimi, tapi disedarinya dari satu sudut ada seseorg yang lebih hensem dan berkerjaya yang sedang menyeru kasih Afrina malah bersedia bila2 masa utk memiliki Afrina bila Hakimi melepaskannya kelak.

Hati Hakimi terpaut jua akhirnya kat Afrina tetapi Afrina ni bukan macam hakimi yang tak mempedulikan hati orang lain. Giliran Afrina pulak utk jual mahal. Senang2 jer Hakimi tu nak madukan Natasha dgn Afrina. swinging bowl punya mamat.

sure fine whatever
Rinn

Sinopsis belakang buku:

Dari mana datangnya kasih? Dari mata turun ke hati. Dalam diam cinta itu hadir. Tanpa sedar rasa rindu berbunga jua akhirnya. Memiliki kasih Hakimi dari alam kampus hanyalah mimpi indah Afrina semata-mata. Menjadi milik Hakimi apatah lagi. Impian semakin jauh, lantaran jejaka idaman turut menjadi rebutan dua orang sahabat baiknya sendiri. Dia sedia mengalah memberikan laluan dan ruang biarpun hati sendiri sakit memendam rasa kecewa. Bertambah menjerut rasa tatkala Hakimi menyambut baik cinta salah seorg drpd mereka.

Namun sejauh mana kasih yang bersemi dapat dihindari, biarpun dia cuba untuk menjauhi. Sedangkan wajah Hakimi sentiasa hadir di ruang mata. Dugaan hadir tanpa dipinta, langsung tidak terlintas di fikiran. Musibah datang jua menimpa antara dia dan Hakimi. Suratan ataupun kebetulan? Sukar utk ditafsirkan. Tetapi apa yg pasti, ada rahsia yang perlu diselindungkan. Ada cerita yang harus disembunyikan & disimpan kemas drpd pengetahuan umum terutama kawan-kawannya. Kesulitan yang menjelma itu turut membuat Afrina tersepit antara diri, maruah keluarga & sahabat baik sendiri. Hati siapakah yang perlu diutamakan?

Hati siapa pula yang perlu dijaga? Kasihnya kepada Hakimi tidak boleh dibiarkan sepi. Cabaran AFrina, kasih Hakimi harus dimiliki dgn apa jua cara sekalipun. Namun relakah dia dikatakan sebagai "muka tembok" demi menyeru secebis kasih? Persoalannya... mampukah Afrina menyeru kasih Hakimi? Sedangkan cinta Hakimi tetap teguh kepada kekasih hati.

Karya terbaru Penulis 'Best Seller' Bukan cinta biasa.

No comments:

Post a Comment