Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Wednesday, March 23, 2011

Review 330: Joget Cinta Pertama by Matt Romeo


Joget Cinta Pertama by Matt Romeo
Terbitan Creative Enterprise Sdn bhd
Tahun 1994
RM10.90
180 mukasurat
isbn 9838931411

"Relakah emak melihat anak emak ini menderita? Sanggupkah emak melihat anak emak ini berbinikan perempuan yang bernama jantan? Sampai hatikah emak membiarkan anak emak memeluk kaki katil pada malam pengantinnya?"


Masa korek2 kotak kemas rumah kat kampung terserempak dgn buku lama ni. Ntah la sapa punya. Matt kembali dalam kisah Joget Cinta Pertama ini dan memang dari sekolah lagi tahap miang dia aduih.. bukan main. Matt ni dalam hati lain, cakap yg terkeluar lain. Control gitu. Disebabkan rasa sayang yg meluap2 buat haslinda dia mengirimkan warkah cinta kpd gadis cantik itu. Tak sangka pulak haslinda tu nak sambut salam cinta Si Matt hingga jadi couple glamer kat skolah.. first time aku baca pepatah ditelan mati katak diluah mati pucuk. aduih.. memang gelak jer biler layan citer nih.


Bukan saja haslinda yg syokkan Matt ada jugak la hati2 lain yg terpikat termasuklah sorang gadis bersama Azizan tapi matt terang-terangan reject sbb tak lawa. Percintaan dgn Haslinda telah menjadikan seorg yg lebih rajin belajar sbb Haslinda rajin bertanya tentang pelajaran kpdnya.


Walau bgmanapun ada pertelingkahan keluarga berkaitan dgn tanah Tokwan Matt dengan bapa Haslinda.. Berjayakah Matt berbinikan Haslinda?


sure fine whatever
Rinn



Sinopsis belakang buku:

"MUlanya dia buat hal juga"
"Hal macam mana?"
"Dia terus buka seluar... huh, buruk betul. Nampak macam katak tak pakai baju!"
"Ah, tak senonoh."
Haslinda mencubit lenganku dan sekaligus memaksa aku mengaduh kecil.
"Cakaplah betul-betul Matt... dia buat apa?"
"Okey." Aku meneguk liur.

1 comment:

  1. ada lg x novel ni? please pm sy... owie87@gmail.com

    ReplyDelete