Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Tuesday, October 19, 2010

Review 230: Sehangat Asmara by Aisya Sofea


Ni adalah novel karya Aisya Sofea yang PALING POPULAR. Ada ke peminat/pembaca novel yg tak baca novel ni? kalau tak ada, mesti berusaha cari jugak2 kan? lagi pun alaf21 dah banyak kali republish dan sekarang ni covernya pun dah bertukar :)

Terbitan Alaf 21 Sendirian Berhad
Sehangat Asmara
Penulis: Aisya Sofea
RM 19.90
560 muka surat

"Bibir tidak perlu berkata, bila hati sudah mula bersuara"


masa way before baca buku ni, ramai gak yg rekemen suruh baca this book. dikatakan one of Aisya sofea's masterpiece. at last dpt baca jugak. masa memula baca tk dapat nak habiskan sbb buku pinjam kan dan masa suntuk.. takboleh nak speed read sbb takut nanti ada details yang tertinggal.. akhirnya dapat jugak habiskan dan memang best! rasanya buku ni mesti jadi collectors item bagi those yang memang hantu buku la.


kisah cinta kay dan zainal yang berkahwin di luar negara dan mendapat tentangan keluarga. kay yg dari keluarga kaya, zainal dari keluarga miskin, kay ditinggalkan zainal tanpa khabar berita terpaksa pulang kepangkuan keluarga. cerita ini diceritakan dari persepsi kay yang menderita sejak ditinggalkan zainal. sembilan tahun kemudian bekas suaminya muncul kembali dan ingin menyatukan keluarga mereka yang terpisah. Ada rahsia yang zainal simpan dari pengetahuan kay.


sure fine whatever


sinopsis belakang buku:


Kamilia Najwa & Zainal Arief. Pandang pertama mereka memutikkan cinta dan berakhir dengan perkahwinan di London tanpa restu keluarga. Namun, badai asmara mereka sentiasa membakar di sebuah bilik kecil di Oxford dengan janji sehidup semati.


Kebahagiaan mereka tiba-tiba terhenti! Zainal terpaksa pulang ke tanah air dengan janji akan kembali lagi. Sejak itu hingga menginjak sembilan tahun lamanya, Zainal tidak pernah pulang sedangkan Kamilia terus menanti dengan air mata dan sengsara.


Tanpa diduga, Zainal muncul kembali. Datangnya untuk menuntut Misya, anak comel yang selama ini ‘disembunyikan’ oleh Kamilia. Dendam kesumat Kamilia terhadap Zainal tidak pernah padam. Anehnya, ‘dendam rindunya’ terhadap lelaki itu lebih kuat dan mengusik perasaannya.


Benarkah dia membenci lelaki itu? Dan hipokritkah Zainal bila menyatakan hanya Kamilia seorang di hatinya....

1 comment:

  1. novel nie yg paling best antara karya Aisya Sofea dgn yg lain...jauh,jendela hati,kau utkku,slagi ada dia,adam n hawa n gelora jiwa mmg xdpt lawan heheheee..yg sbnarnye n buatmu kkasih blom baca lg..

    ReplyDelete