Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Tuesday, October 19, 2010

Review 228: Kau Untukku by Aisya Sofea


Antara novel terawal Aisya Sofea yg menaikkan namanya sbg penulis genre romantis yg popular. Aku cari novel ni dulu sbb nak baca Buatmu Kekasih yg memuatkan sambungan kisah2 dari novelnya yg terdahulu, termasuklah kisah Nurul Umairah dgn Ahmad Fuad ni.

Kau Untukku
Penulis: Aisya Sofea
Terbitan Alaf 21
RM19.90
480 mukasurat


"Rahsia di hati tak siapa yang tahu"


Aisya Sofea never fail to deliver a story kepada pembaca yg suka kisah2 jiwang macam nih. secara pokoknya cerita ini agak biasa, sebelum bertunang Nurul Umairah pernah berkasih dgn Daniel yg telah pergi selama-lamanya, kemudian diikuti oleh pemergian tunangnya ke alam barzakh juga. Kehadiran cinta ketiga menjadikan Nurul Umairah ragu-ragu untuk menerima. kalau orang lain cerita maybe cerita ni akan jadi biasa.. tapi disebabkan penulisnya adalah Aisya Sofea, buku memang jadi a must read.


kisah ni menumpu kepada saat pertama pertemuan Nurul Umairah dgn boss nya Ahmad Fuad. Kematian tunang Nurul menjadikan Fuad berani meluahkan perasaan tetapi Nurul tak dapat membuat keputusan. Fuad berjaya mencuri hati ahli keluarga Nurul tetapi Nurul gagal berbuat demikian pada keluarga Fuad yg sudah ada calon lain utk Fuad. Fuad nekad Nurul akan menjadi isterinya. Keadaan dalam cinta diorang ni kucar kacir adalah sebab Nurul dan Fuad tidak berterus terang mengenai hal masing2. Fuad tak berterus terang siapakah business associate yg ditunggunya manakala Nurul pula menyangka Fuad sengaja berjumpa bekas kekasihnya sedangkan fuad melafazkan cinta pada dirinya. 7 bulan dia menghilangkan diri dan pertemua semula dengan fuad menjadikan Fuad sangat tidak sabar dan marah.


rasa saya cerita selepas diorang kawin sepatutnya lebih banyak lagi tambah2 bila bangkitnya isu Nurul yg bekerja dan anak yang ingin dijaga oleh ibu dan bapa Fuad seolah-olah menjadikan Nurul ragu2.


sure fine whatever
Rinn


sinopsis belakang buku:


Pertama kali bertemu Nurul Umairah, hati Ahmad Fuad sudah terpaut. Biarpun gadis itu sudah dimiliki, namun perasaannya tidak pernah berubah walaupun terpaksa menyembunyikan rahsia hatinya dalam-dalam.


Bila Jefri, tunang Nurul terkorban dalam kemalangan, Fuad menawarkan kasihnya. Nurul menolak kerana tidak mungkin dia mengalih perasaan pada lelaki lain dalam sekelip mata sahaja. Kebijaksanaan Fuad akhirnya meruntun tembok yang dibina Nurul. Dia akhirnya menerima Fuad tanpa mengetahui rupa-rupanya ada gadis lain sedang menagih kasih lelaki itu semula.


Apakah Fuad akan menyambung semula kasihnya bersama gadis yang tiba-tiba muncul kembali di antara mereka? Mampukah Nurul Umairah sekali lagi kecewa biarpun lelaki itulah yang memulakan percintaan mereka?


Kau Untukku; indah, Romantis dan membuai perasaan. Sentuhan terbaru Aisya Sofea setelah Jauh dan Jendela Hati.

No comments:

Post a Comment