Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Tuesday, October 19, 2010

Review 229: Jendela Hati by Aisya Sofea


Kisah Lukman Hafizi dgn Farah ni aku lebih suka dalam novel ini berbanding sambungannya dalam Buatmu Kekasih. Dalam Buatmu Kekasih citer ni sedih. Dalam Jendela Hati sangat manis :)

Terbitan Alaf 21 Sendirian Berhad
Jendela Hati
Penulis: Aisya Sofea
RM14.00
344 mukasurat


"Bisikan kasihmu mewarna kamar sanubari ini"


tema biasa buat Aisya Sofea, kisah konflik hati seorang wanita.. memang sedih la.. pandai Aisya Sofea menulis utk meruntun perasaan pembaca.. termenangis la juga mengenang nasib Farah yang menggalas wasiat kakak kembarnya utk menjaga anaknya (the easy part) and mengambil alih tempatnya sebagai isteri kepada Lukman Hafizi. Lukman menghadapi masalah memahami perasaannya sendiri.. Farah kadangkala kelihatan seperti Sarah yg telah meninggal dunia. Dia yakin takkan dapat menerima Farah yg sanggup mengahwininya atas desakan keluarga, lagipun Farah memang mengaku terpikat dgn Lukman. selepas berkahwin kemesraan mereka renggang Farah membawa diri ke luar negara bersama bakal zuriat, tapi tekanan menyebabkan dia kehilangan anaknya dan
Lukman dipersalahkan kerana menyumbang kepada tekanan itu. Dia kembali ke tanah air dan cuba memperbaiki keadaan dgn keluarganya. Dia nekad akan menjaga Zahin dgn penuh kasih sayang walaupun Lukman tak dapat menerimanya sbg isteri. Banyak yg perlu Lukman perlu huraikan utk mengembalikan keyakinan Farah.


sure fine whatever
Rinn


Terbitan Alaf 21 Sendirian Berhad
Sinopsis belakang buku:


Harga kesetiaan seorang lelaki bernama suami begitu mahal nilainya pada insan bernama Lukman Hafizi ini. Setelah pemergian isteri tercintanya, Sarah, hari-hari yang dilaluinya tidak lagi seindah semalam. Dia terus hanyut dalam lamunan khayalannya.


Kepulangan Farah, kembar seiras arwah isterinya tidak mampu menggugah selaut kenangan bersama arwah isterinya. Farah pula tersepit dengan wasiat terakhir kakaknya serta dilema perasaannya sendiri. Dia pasrah akhirnya.


Benarkah 'ganti tikar' yang berlandaskan 'keterpaksaan' bagaikan embun di hujung rumput; memakan diri sendiri akhirnya. Apakah ini harga yang perlu dibayar untuk sebuah pengorbanan? Hayatilah falsafah yang tersirat di sebalik mesej yang tersurat ini.

No comments:

Post a Comment