Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Wednesday, October 13, 2010

Review 225: Kabus Kasih by Eka Fahara


Kabus Kasih by Eka Fahara
Terbitan Alaf 21 Sendirian Berhad
RM 14.00
384 muka surat


"Kuintai bayangmu dalam mimpiku... untuk bertemu, aku kelu!"


rupa2nya ini karya pertama Eka Fahara.. saya ingat ka 'Nilai Cintamu'. NC adalah antara buku terawal saya baca sejak minat baca novel nih. bagi saya, saya lebih suka Nilai Cintamu. Tak tau la kenapa, kalau diikutkan dalam KK ni konfliknya lebih menarik. Permulaan citer ni tak der lah slow macam citer NC.


Kisah tentang cinta antara Ina dan Zaf. Mereka dah lama bercinta, tapi selepas bertunang Zaf ada hubungan dgn wanita lain. Ina patah hati dan mula memberi perhatian kepada Hasif yg dari mula lagi menunjukkan minatnya utk mengenali Ina dgn lebih rapat.


Zaf menyesal tak sudah kerana Ina memang rapat dgn keluarganya dan amat disayangi opah zaf.


hubungan Ina dan Hasif berjalan lancar tapi kadang2 Ina merasakan ada misteri yg hasif sembunyikan tambah2 apabila Ina terserempak dgn Hasif, Mira dan Datin Manisah. Ina tekejut bila tau rupa2nya Hasif dan Mira sudah berkahwin (tanpa kerelaan Hasif). Ina membawa hati yang luka ke kampung Zaf, betemu dgn keluarga Zaf dan opah yg dirinduinya. Hasif tetap mahu memperisterikan Ina kerana dia tak pernah cintakan
Mira seperti dia cintakan Ina.


SEmasa majlis perkahwinan adik Zaf, Ina turut hadir tetapi dia hospitalized sbb sakit. Zaf menemaninya sepanjang berada di hospital. Selepas sembuh Ina kembali ke pangkuan keluarganya di California. Dia dikejutkan dgn kehadiran wakil meminang dari Malaysia :)


sure fine whatever
Rinn

sinopsis belakang buku:


CINTA Hardina pada Zafril mula berputik sejak mereka sama-sama menuntut di kampus hingga membawa ke alam pekerjaan. Ibu bapa Hardina mengetahui hubungan mereka dan merestuinya. Setelah Hardina menaruh sepenuh kepercayaan, tiba-tiba Zafril menjalinkan hubungan dengan gadis lain.

Pertemuan Hardina dan Hasif telah merubah segalanya. Sejak terpandangkan Hardina, Hasif sudah mula tertarik dengannya. Setiap hari wajah itu sentiasa beraja di hati. Tidurnya tak lena dan makannya tak lalu. Rasa rindu mula menguasai dirinya. Begitu juga dengan Hardina. Apa sahaja yang dilakukan serba tak kena.

Namun, hati Hardina terluka lagi setelah mendapat tahu yang Hasif sudah pun dimiliki. Hancur luluh hatinya. Dalam masa yang sama, Zafril dan Hasif kembali memburu cinta Hardina. Masing-masing tidak mahu mengalah. Hardina berada di persimpangan dilema; keliru untuk membuat pilihan kerana kedua-duanya masih dirindui.


Cuma satu persoalan... masih adakah cinta di dalam hati?

No comments:

Post a Comment