Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Monday, July 25, 2011

Review 455: Warna Cinta Kita by Auryss Syaquira


Warna Cinta Kita
Penulis: Auryss Syaquira
terbitan Nylea Publishing
RM22.90
622 muka surat


"betapa pun payah untukku gapai, kau takkan pernah kulepaskan"

Ada beberapa kisah dalam novel ini. Pertama cinta yang baru berputik antara Masrina dan Fendy tetapi cinta mereka mengundang rasa jengkel di hati Maswin, adik Masrina yg jatuh hati dgn Fendy. Cinta mereka juga menimbulkan rasa tak puashati di kalangan kakak2 ipar Fendy kerana cemburukan layanan mesra ibu Fendy terhadap bakal menantunya. Ini memaksa Masrina cuba melupakan Fendy dan melarikan diri.

Kisah kedua tentang cinta Syazwany terhadap Hafiz yang berputik sejak kecil dan mekar bila dewasa. Tapi Hafiz keberatan menerima Syazwany yang terlalu bebas pergaulannya dan sombong serta bongkak. Dia diperkosa lalu diselamatkan oleh Adnan yang membawanya kepada Atiqah, ibu tiri Syazwany yg dia tidak tahu wujud dalam keluarga mereka. Di situ dia bertemu kasih ibu, kasih seorang adik bernama adam yg comel dan akhirnya dia menemui dirinya sendiri. Syazwany nekad utk berubah.

Takdir menemukan Masrina dengan Hafiz by accident. Tapi sejauh mana mereka boleh pergi? sudah tiba masanya Hafiz bertemu penyajak pujaannya Anir Sam. Mula2 tengok nama Anir Sam dah tau siapa dia tu.. very predictible la pen name tu.

Kulit buku yg hijau tu lebih menarik dari isi cerita.. tapi tengok2 ada sambungan! so ada harapan berbunga sikit.. hopefully 'dunia cinta kita' ada something better. i know the story can get interesting sbb penulis kelihatannya seorang penulis yg ada pengalaman tersendiri dlm penulisan.

sure fine whatever
Rinn

Sinopsis belakang buku

Cinta ini telah lama lahir buat mu kasih... Aku terlalu mendambakanmu walaupun terpaksa melepaskan adat dan resam. Aku terlalu ingin memilikimu kasih. Aku selalu mengimpikan kita berdua hidup bersama dalam mahligai indah yang dihadiahkan papa. Pintalah apa saja, kasihku... akan ku berikan sebagai bukti cinta kasihku ini.

Namun Kasih, mengapakah kau tak pernah memahami? Keegoanmu membuat aku nanar. Kau buatkan aku merana. Kau buatkan aku sakit jiwa. Kau membuatkan aku hilang arah tujuan. Sampai hatimu, kasih... Kau buat aku seperti sampah sedangkan letakmu di hatiku terlalu tinggi... Tindakan ruang untukku di hatimu, kasih.

No comments:

Post a Comment