Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Monday, July 25, 2011

Review 453: Diari Bonda 2 by Rohani Din


Diari Bonda 2
Penulis: Rohani Din
Terbitan Creative Enterprise Sdn. Bhd.
RM28.90
626 mukasurat.


"Aku terima setiap pemberianmu"

sambungan rentetan peristiwa yang dilalui Anie sekeluarga sejak berakhirnya "Diari Bonda". Dlm buku ni ada disebutkan tentang 'kucing' sebaba masa baca Diari Bonda yg first tak der sebut kucing tapi kat cover buku ada gambar kucing.. dalam Diari bonda 2 ni tak ada pulak gambar kucing tapi ada sebut pasal kucing. :) i love cats

Anak kesayangan Anie, siti belum pulih sepenuhnya.. masih ada lagi makhluk mistik yg menumpang pada Siti. Anie tabah mengumpul wang menunaikan nazarnya membawa siti ke Tanah Suci. Siti semakin sembuh namun ingatannya belum pulih sepenuhnya. Sani berjaya Anie tangani dengan baik dan Sani puas juga dimalukan oleh Anie.. Namun sikap suami Anie makin menyakit kan hati. Adakah Sani dok sebar fitnah pulak tentang Anie? kesian Anie asyik jadi mangsa fitnah.. Rezeki dari Allah ada di mana-mana dan Anie sekeluarga tabah menempuh dugaan. Anie siap ada citer kan susah payahnya ke kuala lumpur hantar manuskrip ke creative enterprise. nampaknya diari ni ada sambungan lagi.

sure fine whatever
Rinn

sinopsis belakang buku:

Dia ibu, ada ketikanya hati berdetik jua. Marah dan sakit hati mengepung, mengasak hati nuraninya. Diri bukan bahan sandaran... Juga bukan batu loncatan manusia-manusia hipokrit. Lalu Ti, di kesempatan yang bagai mana harus ibu kuatkan semangat. Bukankah setiap perbuatan itu harus disertakan dengan keikhlasan? Itu ibu akui namun sesekali hati ibu berbisik pilu... sukarkah memahami hati seorang ibu?

No comments:

Post a Comment