Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Tuesday, July 12, 2011

Review 443: Aku Yang Kau Tinggalkan by Hendan Yahya


Terbitan Creative Enterprise sdn. bhd
Aku yang kau tinggalkan by Hendan Yahya

"Cintamu umpama rumah api yang memberi pedoman di dalam pelayaranku ini"

ni kisah balas dendam. sanggup mementingkan dendam daripada perasaan cinta yg dah mula wujud. bila timbul penyesalan dendam yg dah berbalas terasa tak memberi makna dan kepuasan, malah lebih rasa terbeban dengan kesalahan yg dah dilakukan. Agak keterlaluan cara balas dendam yg digunakan dlm citer ni. mcm bertentangan dengan budaya melayu kita la.

Iqmal berdendam dengan arwah ibu Liyana Ashikin yang dikatakan telah menyebabkan goyahnya rumah tangga ibu dn bapanya, ibunya tersiksa dan meninggal dunia. dendam iqmal makin menebal, dia berjaya memikat Liyana Ashikin dan bila berjaya mendapatkan kpercayaannya, dia mencabul kehormatan Liyana Ashikin lalu ditinggalkan menanggung malu hingga terpaksa meninggalkan pelajarannya.

Setelah kehilangan LIyana Ashikin barulah Iqmal sedar yg dia sudah cintakan Liyana Ashikin, seorang lemah lembut dan berbudi bahasa, pandai menjaga hatinya.

Dia cuba dptkan kembali cinta Liyana setelah tahu kedudukan sebenar, ayahnya sendiri yg gilakan ibu Liyana tapi tak dilayan lalu dia frust hingga melupakan tanggung jwb kepada keluarga. IQmal telah salah faham dan mengambil tindakan drastik sebagai pembalasan kpd orang yg tidak berdosa. dia sanggup mengambil Liyana sbg isterinya tetapi Liyana ashikin sudah mula mempertimbangkan hajat Fairul sekeluarga yang ikhlas menerima dirinya seadanya.

sure fine whatever
Rinn

sinopsis belakang buku
terbitan creative enterprise sdn. bhd

LIyana ashikin. Gadis yang diburu untuk dicintai... namun akhirnya dikhianati cintanya dgn kejam. Iqmal tidak mampu menolak alunan cinta yang mengepung rasa... di matanya ada cinta yang membara pada gadis istimewa. Menyala kala ditiup bayu yan gmenggetarkan jiwa. Namun kerana dendam orang tua... Iqmal butakan mata dan pekakkan telinga demi melunaskan hasad yang tidak pernah padam. Maruah seorang gadis akhirnya tergadai... terlerai dari tampuk hati yang
suci murni. Apakah kehadiran Fairul dapat menyelamatkan Liana Ashyikin yang terlelong hatinya? dan tanda yang Iqmal tinggalkan apakah dapat Fairul jaga dgn penuh kasih sayang bersama Liyana asyikin yang dicintai sepenuh hati?

No comments:

Post a Comment