Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Wednesday, February 10, 2010

Review 74: Benang Biru by Siti Zabeha Ibrahim



Benang Biru
Penulis: Siti Zabeha Ibrahim
Terbitan Creative Enterprise
Cetakan pertama 2002
RM17.90
isbn: 9789838934787
343 mukasurat


"Aku tidak mengharap kau penuhi janji-janji lalu..."


Misra adalah org yg komplikated yg suka menyulitkan situasi dirinya. Dia sudah menjangkau umur 30-an dan kekecewaan dgn Nizam membuat dia serik bermain cinta dgn lelaki. Mirzan cuba mengambil hatinya atas galakan keluarga, lama-kelamaan hatinya terpaut juga pada Misra, tetapi Misra masih jinak2 merpati. Walaupun dipinang dan dipaksa bertunang, Misra berani menemui keluarga Mirzan dan menyuakan Noralita utk diperisterikan Mirzan kerana wanita itu lebih lama menyimpan perasaan kepada Mirzan. Cerita mudah yg aku rasa dibelit2kan oleh sikap Misra yg sangat berhati-hati dan memilih, malah most of the time dia sebenarnya tidak langsung berminat utk bersuami.


Di helaian2 terakhir, muncullah Amil yg lebih baik dari Mirzan yg hanya memikatnya atas saranan keluarga dan juga lebih baik dari Nizam yg bercinta dgnnya tapi berkahwin dgn org lain. Amil tidak berlengah utk mendekati keluarga Misra dan mencuit hati Misra.


Kehadiran Amil kurang terasa impaknya kerana kemunculannya yg amat singkat dan kemudian menjalinkan ikatan seumur hidup dengan Misra.


sinopsis/blurb


Benarkah mengalahku itu menyebabkan kau dan aku terluka? Mencipta derita dan sengsara... lantas menyepikan diri tatkala diri dicari-cari! Jemu rasanya mencipta bahagia. Letih rasanya bercinta... sendiri2 jua sudahnya. Perlukah aku mengalah dan sembunyi lagi? Krana aku perlu menjadi manusia normal walaupun tidak berpasangan kesudahannya.

No comments:

Post a Comment