Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Wednesday, March 28, 2012

Review 669: ...Lewat Musim Itu by Norhayati Berahim


...Lewat musim itu
by Norhayati Berahim
RM19.90
434 mukasurat
Terbitan Creative Enterprise Sdn. Bhd.

"Dia bangun dari runtuhan semalam"

Wanita yg menjadi fokus dalam novel nb kali ini adalah Harlini. Dia diduga dengan pelbagai dugaan fizikal dan emosi, namun dia tetap tabah. Pada usia muda dia hilangan ibunya dan abang-abangnya hampir serentak. ini memaksa dia memikul tanggungjawab keluarga tambahan pula ayahnya lumpuh selepas kemalangan. Cintanya dihumban ke tepi oleh Amiril yang dikenali sejak kecil lagi kerana mengahwini seorang wanita yang kaya.

Tahun-tahun berlalu menjadikan Harlini tabah. Terlalu byk perkara yang Harlini fikirkan dan cinta bukan salah satu daripadanya. Kepulangan rakan zaman kecilnya, Benedict tanpa disangka-sangka menawarkan cinta dan pada masa yang sama Amiril juga kembali. Kebijaksanaan Harlini menjadikan rumahtangga Amiril kembali damai tapi Benedict tak jemu2 memburu cintanya. Kebakaran ladangnya dan letupan keretanya menyebabkan Harlini tersadai di hospital. KElemahan Harlini digunakan sebaik mungkin oleh Benedict utk mencuri hati harlini. Dia tak henti-henti melamar namun Harlina tetap membisu. Ini membuatkan bapa Harlini terpaksa meminta Benedict melakukan apasaja asalkan Harlini bersetuju utk berkahwin.. wah.. Benedict dpt greenlight, lagi gatai la
jadinya mamat tu.

Perwatakan Benedict dan harlini seolah-oleh mengimbas persamaan dengan beberapa watak dalam buku-buku Norhayati Berahim yang lain tetapi cerita ini tetap ada tarikan yg tersendiri dan ada diselitkan insiden2 thriller yg menarik.

sure fine whatever
rinn


sinopsis belakang buku:

Jiwa perempuannya telah lama kering. Dikecewakan, kehilangan, tanggungjawab menjadikan hati saljunya tega dengan setiap dugaan yang datang. Perlukan diratap sebuah kehilangan? Lama mana harus dia bersedih? Jawapan itu hanya ada padanya. Hanya dia yang mampu menentukan di mana letak duduk diri.

No comments:

Post a Comment