Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Wednesday, March 28, 2012

Review 667: Bunga Kasih by Norhayati Berahim


Bunga Kasih by Norhayati Berahim
Terbitan Dwiwangsa Publications & Distributors
Tahun 2001
RM23.90
450 mukasurat
isbn 9839459303

"Harum cinta kasih mengukir rindu berpanjangan"


Antara buku yang sudah terjeruk kat rak buku aku. hehe. akhirnya aku berjaya menghabiskannya. :) Kisahnya menarik tapi aku tak tau kenapa terasa hambar. Konflik cerita ini meluas dan tidak tertumpu kepada watak hero heroin sahaja. Ceritanya mudah dan memang sangat rapat dengan genre karya2 NB yang lain :)


Kisah ini tentang Anis dan keluarganya. Dia adalah anak isteri kedua ayahnya. Berlaku perebutan harta setelah ayahnya meninggal dunia. Isteri pertama ayahnya mahu meragut semua kesenangan hidup mereka walaupun kesenangan itu hasil titik peluh Anis sekeluarga. Keangkuhan Datin Asmah telah menyebabkan Adila lebih rapat dengan madunya dan dia sendiri sudah lupa dengan seorg lagi anak perempuan yg pernah dilahirkannya lalu dibesarkan oleh madunya juga. Terbongkarnya rahsia itu telah meruntuhkan ego Datin Asmah apatah lagi bila semua orang dah tau yg dia sebenarnya isteri kedua, bukannya ibu Anis.


Rohan anak muda Manhattan yg berkelana ke Malaysia utk mencari ibunya. Dia terpaut dengan Anis yg tabah mengharungi hidup. Pencariannya telah merapatkan lagi hubungan dia dengan Anis malah lebih daripada rapat apabila ibu yg dicari rupa2nya sangat dekat dengan mereka.


sure fine whatever
rinn


sinopsis belakang buku:


Anis merintis jalan pahit dgn penuh kesabaran dan cekal sehingga muncul sebagai gadis berjaya di daerahnya. Dia juga berhak mempertahankan kasih bapanya yg telah dipupuk bertahun-tahun cuba dirampas oleh Baharom yg sama-sama mekar di satu jambangan. Dalam kegetiran itu, Anis terperangkap dgn hukum takdir setelah kehadiran Nasir, Iskandar dan Rohan. Siapakah Iskandar yg pernah dilupakan itu? Siapa nasir yg ingin menjernihkan kekusutan keluarga? dan siapa pula Rohan yg cuba mencuri hati wanitanya?

No comments:

Post a Comment