Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Wednesday, September 21, 2011

Review 517: Kau Yang Tercinta by Nor Rafishah


Kau Yang Tercinta by Nor Rafishah Md. Hassan
Terbitan Fajar Pakeer Sdn. Bhd
RM20.90
660 mukasurat

"Kaulah yang paling aku cintai di dalam riwayat hidup ini..."

Luka sekeping hati membuatkan saya sedikit kecewa tetapi dengan membaca Kau Yang Tercinta, it cures everything. best! saya rasa penceritaan Nor Rafishah lebih matang dan watak2 Naufal dan Kencana juga matang dan more likeable tak kiralah macam mana diorang masa dalam 'Luka Sekeping Hati'. Rashdan, is still Rashdan, memang sejak 'Luka Sekeping Hati' lagi dia memang seorang lelaki yang matang.

Bila mula saja kisah ini saya dpt merasakan Kencana akan kembali kepada Naufal dan Naufal tentu ada sebab yang paling kukuh utk meninggalkan Kencana beberapa tahun sebelumnya. Kencana melahirkan kembar Yana dan Imad, dlm pada itu dia juga terpaksa menghadapi masyarakat yang memandang rendah kpd gadis yang kahwin lari lalu ditinggalkan suami dan kemudian melahirkan 2 orang anak. sekelip mata saja dia sudah jadi janda beranak dua.

Rashdan masih setia menanti persetujuan Kencana utk menerima cintanya. Naufal yang kembali juga cuba merebut cinta Kencana, tetapi perebutan mereka adalah secara gentleman dan fair play. Tak sangka Kencana akan menerima Rashdan sbg suami tapi nampaknya mana2 pilihan Kencana tetap akan menemukan dia dgn watak ibu mertua yang tak suka janda beranak dua sbg menantu. Kesian kat Imad dgn Yana. Namun takdir menyulam hidup Kencana dan mengembalikan semula sinar hidupnya.

Geramnya bila Naufal sengaja tak citer naper dia tinggalkan kencana dulu. kalau dia citer awal2 kan senang. yg KEncana pulak biler naufal nak citer dia pulak tak nak dengar.. aduih.. yang membaca ni yang geram ni, rasa macam nak tenyeh2 jer diorang dgn bebola tumit.

sure fine whatever
rinn

Sinopsis belakang buku:

Dikhianati oleh lelaki yang dicintai membuatkan rasa dendam menggunung di hati. Bukannya dia tidak cuba memujuk hati, berharap agar Naufal muncul di ruang mata semula. Tetapi penantian yang tidak kunjung tiba, membuahkan hampa yang mendera sukma. Naufal yang pergi itu, sedikit pun tidak mengingati diri yang setia menanti. Harapan yangkian pudar, membuatkan warna cinta di hati Kencana semakin samar.

Tatkala ingin melepaskan segala memori, lelaki itu kembali. Antara cinta yang menagih tempat di hati dan budi yang mengikat diri, dia tersepit antara dua lelaki.

Antara Naufal dan Rashdan.

Antara kenangan silam yg memilukan dan masa hadapan yang belum tentu gemilang.

kdua-dua mereka adalah lelaki yang dicintainya... lelaki yang disandarkan harapan untuknya meraih bahagia buat kali kedua. Biarpun siapa pilihannya, nyata akan ada hati yang terluka.

Tetapi dia yakin, pilihannya tepat.

Dan keputusannya muktamad.

No comments:

Post a Comment