Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Sunday, November 8, 2009

Review 32: Donia by Lamia Aimal



Terbitan Creative Enterprise Sdn. bhd
Donia by Lamia Aimal


Antara novel terawal yang aku baca masa mula2 stat suka bacanovel dulu. Kalau ikut rekod posting yg pernah aku post kan review ni dulu adalah sekitar awal tahun 2007 la masa aku baca novel ni. whoa dah lama.. dah lebih dua tahun! Novel ni aku beli di Kinokuniya atas saranan cik Diana dari kuala lipis :) thanks diana! Diana ni memang penggemar citer kawin paksa.


ni review nya ya.. aku paste jer dari review aku yg lama dulu.


Ayat2 penulis ni teratur, almost impossibly perfect utk dikatakan bahasa pertuturan. Agak tidak realistik la bahasa dia, tapi i like the storyline.

Donia telah berjaya mengumpul peminat setia Lamia Aimal. Memang antara buku yang menjadi pilihan sepanjang zaman. Kisah cinta genre ini sekarang sering mendapat sambutan di kalangan pembaca-pembaca di malaysia. Kira kisah cinta selepas kawin la.. i also like storyline yg macam ni. Mungkin ni antara buku2 terawal yg menggunakan genre ini. boleh dibaca berterus terusan, sedar2 dah abis. Cerita dia tak boring, ada saja yang berlaku dalam hidup Lisa dan Harris ni. Ada cinta, ada harapan, ada adventure, ada kejutan.. a good package utk satu buku.

seorang gadis yang baik dan bersopan santun, nurlisa terpaksa memutuskan hbungan kasih dengan kekasihnya kerana terpaksa menerima keputusan ibu bapanya utk mengahwinkan dia dengan Haris hasil dari wasiat yg diturunkan kepada Haris. Haris membina syarat tersendiri dengan Nurlisa dan menerima perkahwinan itu. masing-masing mula menympan rasa cinta. tak sangka pulak ada watak abang Nurlisa yang keja mcm spy tu.. menarik la jugak.

sure fine whatever
Rinn

2 comments:

  1. salam,

    buku pertama yg sy beli adalah donia...stat dr tue, sy terus jd pencinta buku...unfortunately, buku tue tah pi mana tah...terpk nk carik buku nie kat pasaran..ada tak ekk?

    ryan razlan

    ReplyDelete
  2. Salam :)
    rasanya buku ni masih byk di pasaran. kat pesta buku pwtc 2010 bulan mac haritu pun saya nampak ada byk lagi kat rak.

    ReplyDelete