Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Sunday, November 8, 2009

Review 38: On Cinta by Sarnia Yahya




On Cinta
Penulis: Sarnia Yahya
(Mini Novela)
Terbitan Fajar Pakeer
Cetakan pertama: 2009
RM8.90
Sabah/SArawak: RM11.90
129 mukasurat


Akhirnya dpt jugak baca Mini novela baru dari Fajar Pakeer ni. Saiz buku nya memang mini. Lebih kecil dari novel biasa dan besar sedikit dari buku utang tiga 5 tu. hehe. kat dlm tu siap ada penanda buku saiz penanda buku biasa fajar pakeer.


On Cinta adalah kisah cinta ringan dan romantik komedi. Bukan kisah baru, tetapi mampu membuat kita ketawa dan senyum simpul. Kalau kisah mcm ni dlm buku yg saiz macam ni, baca banyak kali pun tak kisah, cepat habis :)


Rasanya nama Sarnia Yahya saja sudah cukup utk menarik perhatian pembaca utk mencapai novel mini ini :)


Kisahnya tentang Fatini yg masih muda tetapi sudah dipinang orang. Dia tak sampai hati melukakan hati ibu bapanya. Dia bersetuju menerima pinangan itu dengan syarat dia tak akan bertemu tunangannya sehinggalah hari mereka dinikahkan.


Pertunangannya dilanda dugaan dengan kemunculan Fahmi, boss barunya yg sentiasa mengusik hati kecilnya. Dia berusaha utk tidak jatuh hati pada Fahmi yang juga telah bertunang. Sekali sekala dia jeles jugak kat tunangan Fahmi. Untung dpt Fahmi yg kacak dan baik hati.


Tak der masalah utk kita meneka siapa tunang FAtini dan siapa tunang Fahmi. Perjalanan kisahnya yg dihiasi interaksi mencuit hati antara Fatini dan Fahmi menjadikan kisah ini manis. :)


sure fine whatever
rinn



sinopsis/blurb:


Bagi Fatini dia terlalu muda utk merasai cinta. Dan cinta belum lagi menyapa hatinya. Apa yg diinginkan adalah menumpukan sepenuhnya kepada kerjaya dan pelajaran. Kerana sayangkan kedua org tua, tanpa rela dia setuju bertunang dgn pilihan org tua dan mengenakan beberapa syarat yg dirasakan begitu bodoh sekali.


Cinta tak mengenal rupa, tinggi mahupun darjat. Kehadiran Fahmi membuat hidup Fatini tidak ketahuan. disedari lelaki itu sudah bertunang tetapi masih ada hati untuk memikat dirinya. Bila diri sudah tersepit antara fahmi dan tunangannya, mula dirasakan bertapa bodohnya dia kerana tidak mahu mengenali tungan sendiri.


Patutkah dia menerima Fahmi dan menolak tunangnya? Tetapi Fahmi sudadh bertunang. apa yg perlu dilakukan sekarang?

No comments:

Post a Comment