Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Monday, October 29, 2012

Buku 710: Qaseh Nur Alia Imani

Buku ini keluaran Ogos 2012 :)
 
 
Aku suka cover depan novel Qaseh Nuralia Imani ni. Comel dan sweet saja imej Anak dan Ibu ni.

Pandangan sisi binding novel ni kelihatan agak tebal.

back cover/blurb/sinopsis

cerita ini ditamatkan di muka surat 699

titipan penulis dlm novel

tandatangan penulis.

maklumat penerbitan dan dedikasi istimewa oleh penulis.
untuk paparan penuh, kenala beli novel nya

Biodata penulis. Boleh mengenali penulis dengan lebih dekat. Untuk paparan penuh, dpatkan novel di pasaran :)
 
selamat membaca!
 
Qaseh Nuralia Imani
Penulis: Arin Arida
Terbitan Kaki Novel
RM23.00
Sabah/Sarawak: RM26.00
699 mukasurat

"Takdir Allah adalah takdir terindah.
Yakin dgn ketentuanNYA dan sabar dgn dugaanNYA
Bahagia pasti menjadi milik kita..."

Kisah Syed Iskandar yg dipaksa berkahwin dengan pilihan keluarga, seorang sukarelawan bernama Nuralia Imani. Rancangan licik bersama kekasihnya membuat Syed Iskandar menerima pilihan keluarga yang berselubung sepanjang masa. Sebelum kawin tak penah tengok muka, lepas kawin pun mukanya tidak kelihatan, hanya sepasang mata yang pernah dilihatnya.
 
Kecurangan kekasihnya Bella membuat Syed Iskandar sedar diri dan mula berlembut dengan isterinya. Siapa sangka Nur yang disangka penuh kekurangan rupa-rupanya seorang graduan dari Jepun yang cantik jelita. Syed Iskandar memberi masa kepada Nur utk menerima dirinya sepenuhnya. Namun kemunculan Akira membuatkan cemburu Syed Iskandar meluap-luap. Rancangan licik Bella dan Roy pula berjaya mempengaruhi Akira utk merampas Nur dari Syed Iskandar. Apa jadi bila amarah menguasai akal? Pandai-pandai la nak pujuk bini yang dah merajuk tu ya Syed Iskandar?
 
Pengakhiran yang tragis diberikan untuk Akira... dan pengakhiran yang paling manis untuk Nur dan Is. Tak sangka Zarul Malfoy menyelit juga di akhir cerita :). memang havoc lah Zarul versi 6 tahun. I wonder mcm manalah Zarul versi 20 tahun kemudian yang terpaksa Qaseh hadapi tu :D.
 
Comellah Akira panggil Nur, Inami-chan.
 
Kisah yang cukup manis untuk dihayati tetapi cerita-cerita intim yang penuh dgn hugs and kisses manyak nyerrrr. Adik-adik, tutup mata ye? atau mak2 sila tutup mata anak2 anda :P
 
Teknik flashback agak tercampur dlm situasi semasa dan pada mulanya agak meneglirukan tetapi kalau korang baca dua tiga kali, barulah dapat rasa itu sebenarnya permulaan flashback. . Arin Arida ada banyak masa untuk mengasah skill dalam teknik penceritaan flashback :)
 
sure fine whatever
rinn
 
meRinnTis blurb/sinopsis back cover
 
Syed Iskandar terpaksa akur dgn keputusan kedua org tuanya utk menerima gadis yg digelar sbg MUMIA kerana berbugnkus elok dari hujung kaki ke hujung kepala dgn jubah hitam serta tudung lengkap dgn niqab yg melindungi wajahnya bernama Nuralia Imani sbg isteri.
 
"Entah perempuan manalah yg walid dgn umi KUTIP utk dijadikan bini aku ni?!" - Syed Iskandar Dzulkarnain Al-Iarami.
 
Berhadapan dgn kebencian suami sendiri bukanlah sesuatu yg mudah utk Nuralia. Segala maki hamun Syed Iskandar padanya diterima tanpa kata balasan. Keperitan hidup yg dilaluinya selama ini menjadikan dia seorag yg sabar dan tabah menghadapi setiap dugaan.
 
"Takdir ALLAH adalah takdir terindah. Redalah dgn ketentuanNYA kerana setiap yg berlaku pasti ada hikmah." - Nuralia Imani
 
Takdir Allah tiada yg mampu menjangka. Ego Syed Iskandar akhirnya jatuh menyembah bumi. Kebencian Syed Iskandar hilang dek lembut kasih dan tulusnya hati milik Nurlalia Imani. Namun kisah mereka tidak semudah yg disangkakan. Pelbagai dugaan datang bertimpa di saat mereka mula menyemai rasa cinta. Masih adakah sinar utk Syed Iskandar dan Nuralia Imani mengecap bahagian? Berjayakah misi jahat Roy dan Bella utk membalas dendam pada Syed Iskandar? Relakah Akira mengalah dan berkorban demi cintanya pada Nuralia? Siapakah Qaseh yg muncul sbg penyelamat di saat rumah tangga mereka sedang retak menanti belah?

No comments:

Post a Comment