Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Wednesday, October 24, 2012

Buku 709: Hunky Avian Funky Arisa

ni cover depannya. Muka Arisa kat front cover ni ada iras2 Lily Haslina Nasir versi muda remaja :p

haaa tengok, kat back cover ni pun avian ngan arisa dok gaduh berebut banner isbn number. haha.

episode pertama ini ditamatkan di muka surat 196 dengan peperangan yang masih berterusan antara avian dan arisa.
 

Hunky Avian Funky Arisa
Penulis: Rose Harissa & Lily Haslina Nasir
Terbitan PTS Millenia
Editor pengurusan: Nur Hafidhzah Mohd Dahri
RM20.00
Sabah/Sarawak: 23.00
196 mukasurat

Buku ni bukanlah novel sangat. Ia adalah bahan berupa information yang disampaikan secara grafik/lukisan komik dan majalah.

Warna-warna dan lukisan komik ceria melambangkan warna warni dunia remaja yang semakin menempuh alam dewasa. Informasi perubahan-perubahan lelaki dan perempuan disampaikan secara riang ria oleh penulis2. Kalau ada parents yang rasa susah untuk menceritakan perihal perubahan fizikal seorang remaja, mungkin buku ini boleh membantu.

Informasi diselitkan dalam kisah hidup seharian 2 remaja Avian dan Arisa yang saling bermusuhan. Ada saja perkara yang hendak digaduhkan.

siap ada kontes dan hadiah2 menarik lagi. buku ini ada sambungan beberapa episod rasanya. Untuk mengikuti perkembangan Avian dan Arisa, kenalah beli next episod ya?

sure fine whatever
rinn


blurb/sinopsis:

Org kata budak lelaki suka bergaduh. Org ckp budak lelaki suka cari fasal. Org kata budak perempuan pula byk cakap. Asyik membebel, berleter, bergosip dan mengomel. Asalkan ada kerja rumah, kerja di dapur, mesti budak perempuan sahaja yg mesti belajar ke dapur. Budak perempuan sahaja yg mesti mengemas, membasuh, dan membuat segala kerja org gaji. Hei, habis budak lelaki buat apa? Tahu makan sahaja, ya? Sangat tidak adil rasanya! (Ini jeritan batin budak perempuan, okey?)

Tetapi sekiranya hal-hal kerja berat dan kerja kasar, mengapa mesti tolak kesemuanya kepada budak lelaki? Eh, ingat budak lelaki urat dawai dan bertulang besi! Budak lelaki juga ada waktu perlu berehat! Habis, budak perempuan buat apa? Asal kerja kasar, kerja yg mengeluarkan peluh, kerja yang berpanas, budak perempuan terkecuali. INI TIDAK ADIL! (Ha ini pula luahan perasaan budak lelaki, okey?)

Perempuan vs lelaki?
Betulkah banyak konflik?
Betulkah remaja selalu stress?
Sungguhkah remaja asyik moody?
Mengapa org dewasa selalu rasa mereka betul?
Kamikah yang salah ataupun kami yg tidak faham diri sendiri?

No comments:

Post a Comment