Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Sunday, September 23, 2012

Review 700: Jatuh Cinta Lagi by Rehal Nuharis

Jatuh Cinta Lagi

Penulis: Rehal Nuharis
Mini Novella
Terbitan Fajar Pakeer
RM8.90
Sabah/Sarawak: RM11.90



Kisah cinta kedua. Sekali terluka jangan serik untuk membiarkan cinta kedua mengubatinya.



Baru di tingkatan 6, An Nur Sudah putus tunang dengan sahabat sepermainannya, Razif. Pertunangan itu diaturkan oleh atuk-atuk diorang. Razif menyedari tiada cinta untuk sahabatnya itu lalu pertunangan mereka diputuskan. An Nur kecewa kerana sekian lama dia menyemai perasaan kasih buat Razif. An Nur membuat keputusan utk menyambung pelajaran ke tingkatan 6 di sekolah lain.



Kehadiran Adzim mencuri perhatinya tetapi dibuat tak endah kerana ada peristiwa antara mereka yang membuat An Nur untuk mengangkat muka memandang Adzim, lagipun sahabat baik An Nur turut menyimpan perasaan kasih terhadap Adzim. Adzim juga pernah kecewa bercinta. Amboi diorang ni... baru tingkatan 6 dah mula mencari cinta kedua untuk mengubat hati.



Penceritaan penulis menggunakan nada dewasa untuk melagukan kisah ini membuatkan kisah ini terasa matang dan serius walaupun watak-watak utamanya adalah remaja di tingkatan 6. Kalau baca sinopsisnya memang tak sangka langsung ini kisah alam persekolahan. Kisah yang pendek diceritakan dengan baik dan tidak meleret.



sure fine whatever

rinn



Blurb/Sinopsis



Pertemuan tanpa dirancang antara An Nuur dan ADzim membuatkan mereka berkongsi rasa yg sama. Masing2 kecewa dgn cinta pertama. Dalam An Nuur cuba mengubah hidupnya bersama teman baru, Razif kembali untuk

menagih kesetiaannya.



dlm kekalutan yg singkat, mainan perasaan menghantui empat hati ini. Izan cintakan Adzim sedangkan Azim sudah mula menyukai An Nuur. Razif yg dahulunya meninggalkan An Nuur semata-mata utk Dilla kini mula faham yg Dilla tidak mampu menjadi seperti An Nuur. Apakah An Nuur akan jatuh cinta lg kepada Razif, bekas tunangnya atau memilih Adzim lalu mencalarkan persahabatan antaranya dgn Izan? Atau sebaliknya?



"Kalau dia jodoh awak, dia akan cari awak."

No comments:

Post a Comment