Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Sunday, October 30, 2011

Review 539: Meniti Bahagia by Zihasra Aziz


Meniti Bahagia by Zihasra Aziz
terbitan buku Prima sdn. bhd
RM16.90
360 mukasurat


Kisah yang bermula dgn cinta monyet zaman sekolah. Zailinna Afira seorang pencinta setia. 4 tahun dia bertahan dgn rasa cinta yang tak luak buat Fazrul Azhan namun lelaki itu kesunyian dan menerima cinta Eliza, anak orang kaya yg menghiburkan. Cinta Zailinna dibuang jauh. Namun apabila bertemu semula, hatinya mula goyah tetapi dia terpaksa berkahwin dgn Eliza kerana keputusan telah dibuat.



Zailinna Afira kecewa namun onar yg dicipta kembarnya Zailissa Irma membuat dia tersepit, terpaksa menerima perkahwinan dgn Addy Zafril tunangan adik kembarnya demi utk menutup malu dua keluarga yang femos.



Konflik cerita ini hanya dipanjangkan dengan keengganan Addy Zafril utk mengakui kasihnya pada Zailinna AFira yg sebenarnya sudah berbunga way before dia mengetahui siapa Zailinna Afira sebenarnya. Kerana bencikan keluarga Datuk Zaidi (bapa Zailina dan zailissa) dia melayan Zailinna AFira dgn dingin malah menganggap wanita itu seorang yang lemah. Tanpa pengetahuannya Zailinna Afira adalah seorang yang sangat arif dalam selok belok perniagaan menggunakan kebijaksanaannya utk menggoyahkan perniagaan Addy sehingga syarikat itu hampir tutup. Apa agaknya reaksi Addy yer apabila bertentang mata dgn saingannya yang tiba2 mahu menghulur bantuan?



kepulangan Zailissa Irma membuatkan saya tak sabar nak teruskan bacaan kerana nak tau macam mana Zihasra Aziz nak mengacau lagi adunan konflik dalam kisah ini. Tapi agak kecewa kerana tiba2 jer Zailissa rujuk balik dgn Izmir. aduih..



sure fine whatever
rinn


sinopsis belakang buku:



Kenyataan seringkali tidak sehebat impian. Begitulah terjadi pada Zailinna Afira. Kasihnya yang luhur terhadap Fazrul Azhan dipersiakan. Penantiannya selama 4 tahun dicurangi lelaki itu. Janji yg dimeterai u tk hidup bersama hancur berkecai.


semenjak detik itu, Zailinna Afira tawar hati utk bercinta lagi. Namun begitu dia agak berajaya dalam bidang perniagaan. Zailinna Afira telah menubuhkan Mewah Holdings dan kini perniagaannya semakin maju.


Zailinna Afira mempunya saudara kembar tidak seiras bernama Zailissa Irma. Walaupun mereka kembar tetapi mempunyai perangai dan sikap yang berbeza dari segi pelajara, pekerjaan dan percintaan. Adiknya ini lebih cenderung dalam kehidupan sosial.

Kejayaan Zailinna Afira menyebabkan Datuk Zaidi menghantar Zailissa Irma ke luar negara belajar dlm bidang perniagaan. Setahun di luar negara Zailissa Irma telah berkawin dengan Izmir walaupun dia sudah pun bertunang dgn Addy Zafril, iaitu anak kepada datuk Johan yang merupakan sahabat Karib datuk Zaidi.

Addy Zafril kecewa dgn berita itu. Begitu juga dgn keluarga Datuk Zaidi, utk mempertahankan hbungan silaturrahim dgn Datuk Johan sekeluarga, Datuk Zaidi mencadangkan Zailinna Afira menggantikan tempat Zailissa Irma.

mahukah Zailinna Afira menjadi pak turut? apa pula kata Addy Zafril mengai cadangan orang tuanya itu? Dan dapatkah Zailissa Irma menerima Addy Zafril sebagai abang iparnya?

No comments:

Post a Comment