Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Thursday, November 4, 2010

Review 244: Dian Di Hati by Bikash Nur Idris


Terbitan Rhythm
Dian Di Hati by Bikash Nur Idris


"Bersamanya kasihku korbankan dalam terang di ruang kamar hati"


haaaaaa buku bikash lagi, nasib la.. hehe.. kalau nak bandingkan dengan Tangisan Senja Harapan, dian Di Hati ada improvement dari segi penulisan.. dan amat ketara lah. cuma citer Dian di hati ni tak sepadat citer tangisan senja harapan. permulaan cerita agak slow, cuma jadi menarik biler Zarul bertemu Fatehah setelah zarul membuat keputusan bekerja di kawasan kampung. Memang misteri watak Fatehah tu dan biler dah mula 'menangkap' siapa fatehah sebenarnya meremang bulu roma den!


serba sedikit tentang citer nih.. lebih kepada perjalanan hidup Zarul dalam mengharungi percintaan. Cinta pertamanya adalah Shatina, walaupun tak dpt memiliki Shatina dia setia kpdnya selama 8 tahun. Natilia adalah pilihan keluarga yg Zarul anggap macam saudara sendiri. Fatehah muncul dlm hidupnya dgn penuh misteri dan membuat dia jatuh cinta sekali lagi.


Sure fine whatever


Sinopsis belakang buku:


Cinta suci anugerah dari Allah terlalu indah bila dinikmati oleh insan yang luhur dan ikhlas. Cinta yang hanya boleh dipisahkan oleh maut dan ketentuan Ilahi. Zarul telah menemui cinta suci itu. Natilia, Shatina dan Fatehah adalah cinta suci ibarat dian yang menyinar kamar hatinya. Zarul resah bernaung di bawah lembayung cinta ketiga-tiga gadis itu. siapakah di antara mereka yang cintanya teguh bersemadi di jiwa Zarul? siapa pula yang menjadi pilihan keluarganya, terutamanya ibu zarul?

No comments:

Post a Comment