Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Tuesday, January 19, 2010

Review 61: Rahsia Agenda Alam Hitam II: Vamprha



Rahsia Agenda Alam Hitam II: Vamprha
Penulis: Zehann ur Rakhie
Cetakan Pertama: 2008
isbn: 9789675106354
595 mukasurat
Terbitan Pekan Ilmu Publications


Kalau dalam part 1 dulu kita menunggu saat kelahiran Massurya yg dari keturunan Alam Hitam tetapi beliaulah yg diramal bakal menjadi pemusnah kuasa besar itu. SEbelum baca buku ni make sure korang baca 1st part dulu. Memang best.


Dalam sambungan ni, first part tu terasa mcm baca buku translate lah sbb banyak menyebut nama tempat dan nama watak2 inggeris.


kisah ini membawa kita mengikuti Pengembaraan Massurya ke Eropah dan Tanah India, demi menjejak dan menghapuskan kuasa alam hitam. Jenis pengembaraan yg putting together missing pieces, penuh dengan halangan yg melangkau imaginasi.


satu2nya part sayu adalah cerita Rappu tentang Kiram dan rusanya. huhu... nangis beb.


Part lakonan yang menjadi pembunuhan betul tu mengingatkan aku pada cerita "Interview With The Vampire". Lepas scene tu aku terus tak tengok citer tu sampai habis, sebab memang ngeri dan geli.


Bagi yg meminati kisah2 mistik dan fantasi tentu tak susah nak menggambarkan pengembaraan klasik ini. Terasa macam menonton wayang pun ada jugak.


sure fine whatever
rinn



sinopsis/blurb:


Pencarian Massurya Syah telah membawa dirinya mengembara ke benua-benua asing. Dia mengharungi peristiwa-peristiwa aneh dan berhadapan dengan ancaman yang tak putus. Kembara telah melangkaui sempadan antara realiti dan alam tersembunyi.


Wahai saudaraku ketahuilah, pemegang rahsia ke7 itu tertakluk pada prilaku. apabila kuasa dan ilmu menyatu, hanya iman jadi penentu, antara Dia dan aku, antara Khalik dan dewa palsu. Empunya diri akan mengenal urusannya akan yg hak pulang ke asal bagai roh kembali ke Sang Penciptanya.


"Kesamaran yg paling nyata adalah pandangan ke permukaan semata. Kita tidak akan mengetahuinya secara pasti sehingga kita terjun ke dalamnya danmenyelam ke dasar lubuk" - Massurya Syah

No comments:

Post a Comment