Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Tuesday, December 25, 2012

Buku 728: Sha & Shah by Sha Ibrahim

Yaaa novel ketiga Sha Ibrahim sudah berada di pasaran. Taklah setebal novel-novelnya sebelum ni tapi kira dlm kategori agak tebal lah juga :)
tagline pilihan:
Andai jodoh ini tidak berpanjangan, izinkan aku terus menjadi sahabatmu.
untuk maklumat lanjut tentang karya-karya online sha ibrahim, boleh lah ke laman web tertera :)

tadaaaaaaaaaa nilah covernya. meriah dengan bunga-bunga tulip :)

bleh tahan tebalnya. huuuu

meRinnTis blurb/sinopsis

details laman web dan harga serta isbn number.

kisah sha & shah ditamatkan di muka surat 761

titipan tinta dari penulis :)
jangan lupa jadi 300 pembeli pertama untuk mendapatkan tandatangan eksklusif dari penulis ;)

mula-mula aku ingat ker penanda buku. Masa nak snap gambar untuk slot sneak peek ni barulah aku tau rupa2nya kalendar poket/wallet. Cute!

haaaa ni lah kalendar nya.

butiran penerbitan dan dedikasi penulis. :) untuk paparan penuh, boleh lah dapatkan novel ini di pasaran.

penanda buku. paparan latarbelakang adalah biodata penulis. untuk paparan penuh, boleh dapatkan novel ini di psaran :)
Tajuk: Sha & Shah
Penulis: Sha Ibrahim
Terbitan Kaki Novel Sdn bhd
RM26.00
Sabah/Sarawak: RM29.00
761 mukasurat
habis dalam masa 2 minggu.
"Andai jodoh ini tidak berpanjangan, izinkan aku terus menjadi sahabatmu."
Quote menarik: Mariatie di page 592
"Buat masa sekarang ni kalau aku diberi pilihan antara persahbatan dan percintaan, aku akan pilih persahabatan."
Scene paling sedih/menyentuh hati: Page 590++
Scene pertemuan Mariatie dan Shah lebih menyentuh hati dan tangkap nangis berbanding scene sedih Sha/Shah
Curious??? page 385
Shah naik tangga ke tingkat 10 sampai berpeluh macam mandi sebab lift lambat. Tapi masa sampai kat bilik Sha, Shah tiba bersama Mariatie yang jumpa dia semasa di tingkat bawah. Mariatie panjat tangga sekali dengan Shah ke? Mariatie tak berpeluh-peluh lencun macam Shah. Cayalah!
Plot Sampingan:
Kak Hawa, jiran Sha dan Shah yang didera suami
Kisah Syed Adif dan Mariatie yang sembunyi2 jatuh cinta
Kisah Atilia yang gila meroyan
Iskandar, peminat Sha, musuh Shah.
Aku sangat sukakan chemistry antara Sha dan Shah. Mereka sangat serasi dan memorable. Namun ada rasa seperti cerita mereka meleret dalam naskah yang tebal ini. Kalau kisah ini lebih compact mungkin grip untuk meneruskan pembacaan itu akan lebih kuat dan tidak terasa meleret.
Kisah ini tentang Sha dan Shah yang sudah akrab sejak kecil lagi. Shah tidak mahu dipaksa berkahwin dengan wanita pilihan keluarga lalu memilih untuk berkahwin dengan sahabat baiknya. Shah digilai ramai wanita kerana wajahnya yang kacak dan juga suka mendampingi wanita-wanita cantik. Cerita menumpukan kepada evolusi:
1- Bagaimana persahabatan berubah menjadi cinta
2- Bagaimana Shah yang bermata keranjang bertukar menjadi suami yang setia
3- Bagaimana Atilia yang seksi menggoda berubah menjadi gila psiko gara-gara obsess dengan cinta
4 - Bagaimana Iskandar yang penuh agenda negatif berubah menjadi seorang yang positif
Kenapa review aku kali ni macam berubah format? entah! aku pun tak tahu :) Lepas baca buku ni aku terus capai Biarkan Ia Berlalu. Antara buku tebal yang tak jemu untuk dibaca walaupun aku still tak dapat terima hakikat sebuah empayar boleh dibina dalam masa 5 tahun. :p
sure fine whatever
Rinn

No comments:

Post a Comment