Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Tuesday, December 25, 2012

Buku 727: Kontrak Janji Setia Antara Kita by Aii Fariza

Novel dari penulis Aii Fariza bertajuk Kontrak Janji Setia Antara Kita terbitan kaki novel. TADAAAAAAAAAAA...
ni upacara membuka plastik buku :)

untuk membaca karya online aii fariza

ni lah full covernya.

meRinnTis blurb/sinopsis
harga semenanjung RM27
harga sabah/sarawak RM30

boleh tahan ketebalannya

catatan dari penulis :) untuk dapatkan catatan penulis, korang jangan lupa order awal dengan KN. 300 pembeli online yang pertama akan mendapat tandatangan penulis :)

butiran penerbitan. disebelah kanan tu adalah dedikasi penulis. utk mendapatkan butiran penuh, boleh lah dapatkan novel ini di pasaran.

kisah ini ditamatkan di muka surat 771

Penanda buku dan biodata penulis. Untuk paparan wajah penulis dan biodatanya, boleh lah tengok terus dalam novel ni ya.

Tajuk: Kontrak Janji Setia Antara Kita
Penulis: Aii Fariza
Terbitan Kaki Novel Sdn Bhd
771 mukasurat
RM27
sabah / sarawak RM30.00
Durasi pembacaan: 2 hari sahaja.


Kisah Rafiq yang bercerai setelah isterinya curang. Dia membenci wanita dan berhasrat membesarkan anaknya Shafiq sendirian. Namun ibunya ada perancangan sendiri dan tidak mahu Shafiq membesar tanpa belaian seorang ibu. Pertemuan dengan Sakinah, anak kawan baiknya membuatkan dia yakin Sakinah akan menjadi suri terbaik buat Rafiq dan ibu terbaik buat Shafiq.

Rafiq menerima walaupun hatinya penuh syak wasangka tambahan pula cerita buruk yang cuba direka-reka oleh seseorang yang membenci Sakinah. Kontrak yang dihulurkan Rafiq adalah demi menjaga keselamatan anaknya dan juga harta bendanya. Dia yakin Sakinah akan curang pada bila-bila masa.

Bagaimana Rafiq boleh jatuh cinta pada Sakinah sehingga dia sangat mencemburui anaknya sendiri yang dibelai dengan penuh kasih sayang oleh Sakinah? Rafiq semakin mudah cemburu sehingga meragui kejujuran Sakinah.

Cerita yang kedengaran tipikal. Bagi aku penulis mempunyai gaya penulisan yang menarik untuk terus membaca hingga ke muka surat terakhir. Namun ada scene yang pembaca remaja tak sesuai baca.

meRinnTis Blurb/Sinopsis

Aku betah melayani setiap kebencian serta kemarahan yg mengalir padaku
namun apabila kejujuran dan kesetiaan ini mula diragui... aku gentar!

Sungguh Amar Rafiq serik! Cerita cinta yang tercantas di tengah jalan tidak patut dilakar semula. kecurangan lalu menjadikan dia gerun untuk melangkah semula ke alam itu. Bagi Rafiq apa yang berlaku adalah satu peringatan untuknya bahawa semua wanita itu adalah racun. Jangan sesekali disentuh kerana bisanya akan memusnahkan diri.

Permintaan si ibu telah membuka jalan buntu bagi Rafiq. Dia tidak mampu menyanggah walaupun bermatian dia berhujah. Namun apabila soal Shafiq dibangkitkan, Rafiq akur. Oleh itu, dia mereka sebuah kontrak perjanjian yang bakal mengikat kaki si isteri agar setia pada perkahwinan yang dibina. Lalu dibentangnya pada malam pertama perkahwinan antara dia dan Sakinah.

"Ambil ni" - Rafiq
"Apa ni?" - Sakinah
"Baca... kemudian kau perlu tandatangan surat perjanjian itu" - Rafiq
"Surat perjanjian? Tapi untuk apa?" - Sakinah
"Untuk jaminan masa depan. Bacalah tapi kalau kau tak nak baca pun tak apa. Aku cuma perlukan tandatangan kau." - Rafiq

Saat bunga-bunga cinta mewangi, Rafiq diuji lagi. Kepercayaan yang dibina mulai goyah. Kehadiran Zulfi hakimi dan Tengku Rizal memburu curiga Rafiq. Sakinah terhimpit. Bersalahkah dia? Atau prasangka seorang suami yang menjadikan kebahagiaan mereka sukar untuk digapai? Bagaimana pula dgn Maria yg memendam rasa cinta terhadap sang suami? Dan mampukah sakinah bertahan apabila suraya kembali menagih cinta Rafiqnya?




No comments:

Post a Comment