Terbaru di Rak Rinn: Sentuh buku utk baca review (klik next utk rak lama)

Shelfari: Book reviews on your book blog

Friday, July 6, 2012

Review 685: keINDAHan Cinta IMAN by Zuraidah Othman



Keindahan Cinta Iman
penulis: Zuraidah Othman
Editor: Anida Daud
terbitan : NB Kara
553 muka surat
Rm22.90
Sabah/Sarawak : RM25.90

"Setiap masalah ada penyelesaiannya"

Kisah ini tentang bagaimana seorg wanita muda mengendalikan 4 jiwa anak muda remaja yg masing2 inginkan perhatian dan kasih sayang.

Kehadiran Peah Brutal dan pemergian ibu yang Indah cintai.menjadikan permulaan cerita agak rancak dengan konflik keluarga. Indah menjadi mangsa keadaan apabila cintanya dgn Shahim tidak direstui gara2 sejarah lalu kakak ipar Indah.

Demi harta perniagaan Indah bakal dikahwinkan dgn Badri Iman yg sudah ank 4. Kakak ipar dn abgnya dikaburi tamak haloba dgn harta. Indah yg byk terhutang budi dgn keluarga tu berada dlm keadaan trrsepit. Dia akhirnya menerima setelah berbincang dgn Badri Iman dan mengnggap hutang budi langsai lagipu nasib 4 'anak-anak' Badri Iman sangat menyentuh hatinya.

Anak pertama, Aisyah amat menguji kesabaran Iman. Aisyah mencemburui Iman yg menikahi jejaka idamannya. Aisyah sudah bijak mengatur strategi utk menyingkirkan Iman malah sanggup mengugut dan mempergunakan adik-adiknya utk merealisikan misinya.

Aisyah penuh dgn muslihat tetapi anak2nya yg lain amat menyenangi Iman. Zuraidah Othman berkongsi kisah konflik dalaman keluarga dalam suasana mendebarkan. Aisyah bagai anak.singa yg menyembunyikan taring dan giginya, menunggu dalam gelap utk menyerang Iman bila masanya perfect. seramlah si Aisyah ala ala minah psyco tu.


Kebaikan Iman berjaya melunturkan keangkuhan Peah Brutal, namun berjayakah Iman nak tackle remaja yg punya jiwa yg melonjak-lonjak utk memberontak?

sure fine whateverr
Rinn

note: (boleh share review saya tapi please letak link atau credit kepada blog ini. terima kasih)

MeRinnTis blurb/sinopsis belakang buku:
Barulah saya tahu kenapa abang dan kakak ipar saya beria-ia sangat nak kahwinkan saya dengan awak. Awak tahu… saya akan ikut apa yang mereka suruh. Kalau itu yang dia orang kejarkan sangat, saya akan serahkan butik itu kepada mereka. Itu hadiah saya sebelum saya keluar dari rumah. Sekurang-kurangnya itu sebagai tanda terima kasih saya atas apa yang pernah saya terima dulu… Selepas ni, diorang takkan berani mengungkit lagi.”
Dia menangis lagi. Cepat-cepat air jernih itu dikesatnya.
“Awak ikhlas nak kahwin dengan saya?”
“Jangan sebut perkataan ikhlas di depan saya. Awak ikhlas sangat ke nak kahwin dengan saya? Kan awak nak kahwin dengan saya sebab nak carikan orang gaji untuk budak-budak tu!”

No comments:

Post a Comment